Επιτέλους Άνοιξη!!!!!
Υποδεχθήκαμε το Μάρτη. Είπαμε παραδόσεις και παροιμίες για την ευμεταβλητότητα του καιρού αυτό το μήνα
Η γυναίκα του Μάρτη
Κάποτε οι μήνες αποφάσισαν να παντρευτούν. Ο καθένας βρήκε μια γυναίκα που του άρεσε και την παντρεύτηκε. Ο Μάρτης δε φρόντισε το ζήτημα μόνος του και έβαλε προξενητάδες να του βρούνε μια γυναίκα. Εκείνοι του φέρανε μια κοπέλα η οποία ήταν τυλιγμένη με ένα μαντίλι και του είπαν ότι είναι πολύ όμορφη. Ευκολόπιστος όπως ήταν, την παντρεύτηκε.
Όταν όμως έμειναν μόνοι και έβγαλε το μαντίλι της, τι να δει; Δεν υπήρχε πιο άσχημη στον κόσμο!
Από τότε κάθε φορά που τη θυμόταν άστραφτε, βροντούσε, έβρεχε, έριχνε μπόρες, έκανε παγωνιές. Μόνο όταν ξεχνιόταν μερικές φορές, ηρεμούσε, γαλήνευε κι έκανε καλό καιρό!
Έτσι βγήκε και η παροιμία
<< Μάρτης είναι, νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει>>
Φτιάξαμε την κούκλα του Μάρτη.Σ ε 2 χάρτινα πιάτα ζωγραφίσαμε 2 φατσούλες: Μία να γελάει και μία να κλαίει και τα κολλήσαμε μεταξύ τους.
Φτιάξαμε μαρτάκια για να μη μας κάψει ο ήλιος του Μάρτη που κάποιες φορές είναι δυνατός και μιλήσαμε για το έθιμο αυτό
Τον Μάρτη τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» . Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να τον χρησιμοποιήσουν για να χτίσουν την φωλιά τους.
Καταγράψαμε τι μας έρχεται στο μυαλό όταν ακούμε τη λέξη Άνοιξη
Διαβάσαμε το βιβλιαράκι της Άνοιξης από τη σειρά της Ε. Φακίνου:οι 4 εποχές
και γνωρίσαμε τη Σούλα την ανοιξούλα(Εποχές, Ελένη Μαμανού)
Στολίσαμε το σχολείο μας
Φτιάξαμε το βιβλίο της Άνοιξης
Ζωγραφίσαμε την Άνοιξη
Παρουσιάζοντας πίνακες ζωγραφικής με θέμα την Άνοιξη, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να τους παρατηρήσουν, να εντοπίσουν ομοιότητες ή διαφορές ,να τους περιγράψουν, να τους δώσουν τίτλο κ.τ.λ.
Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες, διάλεξαν τον αγαπημένο τους πίνακα και τον ζωγράφισαν.