Με αφορμή την περιγραφή ενός μαθητή μας ότι η γιαγιά του τράκαρε με το αυτοκίνητο αλλά δεν έπαθε τίποτα γιατί φορούσε ζώνη ασφαλείας, αρχίσαμε να ασχολούμαστε με τα μέσα μεταφοράς.
Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους σχετικά βιβλία
και διάφορα παιχνίδια- μέσα μεταφοράς με τα οποία παίξαμε
Τα παιδιά είπαν τα μέσα μεταφοράς που γνώριζαν και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το πού κινούνται(στεριά, νερό, αέρας)
Ζωγραφίσαμε με πινέλα το αγαπημένο μας μέσο μεταφοράς
Κάναμε ζωγραφική με “ρόδες”και τα παιδιά ξετρελάθηκαν
Πήγαμε “βόλτα με λεωφορείο”
Τα εισιτήρια μας
Ο οδηγός περιμένει
Ο εισπράκτορας ακυρώνει τα εισιτήρια
Οι επιβάτες βρίσκουν τις θέσεις τους και το ταξίδι ξεκινά
Παίξαμε το “Ένα, δύο, τρία κόκκινο φως”
και το “τρελό τρένο” του Μ. Φιλιππάκη
Επίσης γίναμε οδηγοί (με κλειστά μάτια)και συνοδηγοί που κατεύθυναν τους οδηγούς στη σωστή διαδρομή
Φτιάξαμε το”αλφαβητάρι των μέσων μεταφοράς”
και κατασκευάσαμε καραβάκια με χαρτοδιπλωτική και τα στολίσαμε
Κυκλοφοριακή αγωγή
Με βάση το παρακάτω εποπτικό υλικό συζητήσαμε για το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε ως πεζοί και ως οδηγοί ή συνοδηγοί
Γνωρίσαμε το Σταμάτη και το Γρηγόρη μέσα από το παραμύθι της Γαλατείας Σουρέλη
Μάθαμε ένα ποιηματάκι, τους φτιάξαμε με χαρτόνι
και παίξαμε ένα παιχνίδι όπου όταν εμφανιζόταν ο Γρηγόρης προχωρούσαμε και όταν βλέπαμε το Σταμάτη προχωρούσαμε
Κατασκευάσαμε και το “σπίτι” τους, το φανάρι
Παρατηρήσαμε πολλές πινακίδες και μάθαμε τι σημαίνει η καθεμία
Φτιάξαμε πινακίδες και τις ταξινομήσαμε ανάλογα με το τι δηλώνουν
Με χαρτόκουτα κατασκευάσαμε αυτοκίνητα
Τους βάλαμε πινακίδες και τιμόνια
Ετοιμάσαμε και τις πινακίδες και τα φανάρια και αρχίσαμε την οδήγηση. Ήμασταν οδηγάρες!!!
Στο Ολοήμερο πρόγραμμα
είδαμε στον υπολογιστή εικόνες από μέσα μεταφοράς
Συμπληρώσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου σχετικά με τα μέσα μεταφοράς που έχουμε μετακινηθεί
Προσεγγίσαμε την έννοια”δεξί-αριστερό”.
Δέσαμε κορδελάκι στο δεξί χέρι και στην αυλή κάναμε “κουπί” μια με το δεξί και μια με το αριστερό χέρι
και πετούσαμε σακουλάκια μια με το ένα και μία με το άλλο χέρι
Με ένα ανθρωπάκι και ένα αυτοκινητάκι είδαμε τι γίνεται αν ένας άνθρωπος φορά ή όχι ζώνη ασφαλείας
και κάναμε ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας
Συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με ποιο μέσο μεταφοράς ερχόμαστε σχολείο και τι πρέπει να προσέχουμε
Είδαμε πώς μετακινούνται τα άτομα με ειδικές ανάγκες
Μάθαμε κανόνες για ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο
Μάθαμε τα τηλέφωνα των οχημάτων άμεσης δράσης και τους “τηλεφωνήσαμε”
Κάναμε κι ένα φύλλο εργασίας
Εντοπίσαμε στο χάρτη πώς συμβολίζονται τα αεροδρόμια, οι αυτοκινητόδρομοι και τα λιμάνια
και τα ζωγραφίσαμε
Παίξαμε ένα παιχνίδι όπου όσο ακουγόταν μουσική κινούμασταν στο χώρο και στο σταμάτημα τα παιδιά καλούνταν να συνθέσουν συλλαβές μέσων μεταφοράς και να δημιουργήσουν λέξεις. Νικητής ήταν αυτός που συνέθετε πιο γρήγορα τις συλλαβές.
Τέλος συνθέσαμε ομαδικά μια πόλη