Η τρελή αμυγδαλιά

Το έναυσμα για να  αφιερωθεί η συζήτηση και οι δραστηριότητες που ακολούθησαν στην αμυγδαλιά, δόθηκε από ένα παιδί που μας έφερε ένα κλαδί αμυγδαλιάς. Έτσι μιλήσαμε γι’ αυτήν την όμορφη νύφη που ξεγελιέται και στολίζεται μέσα στον χειμώνα.
IMG_6651-horz

Γνωρίσαμε  τα μέρη του δέντρου της αμυγδαλιάς, τα κλαδιά και τα άνθη της,τα άσπρα και ροζ  ανθάκια και τους  καρπούς της που έφεραν τα παιδιά .

_

_2

IMG_1116-516x382

800px-Mandorle_sgusciate

Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής  και κάναμε ερωτήσεις:
Πόσες αμυγδαλιές βλέπεις;
Τι τίτλο θα έδινες στον πίνακα;
Σε ποιον πίνακα θα ήθελες να ήσουν μέσα; κ.ά.
IMG_7321-horz IMG_7320-horz
Μάθαμε αινίγματα για την αμυγδαλιά και τα ζωγραφίσαμε
IMG_6504-tile
Τραγουδήσαμε το “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά” , γνωρίσαμε τον ποιητή και την ιστορία του ποιήματος. Ο Δροσίνης καθόταν στο παράθυρο του σπιτιού του και έβλεπε την ξαδέλφη του που καθόταν κάτω από μια αμυγδαλιά. Εκείνη, καθώς κούνησε το δέντρο, τα άνθη έπεσαν πάνω της και στόλισαν τα όμορφα μαλλιά της.
Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μυγδαλιά και το φεγγάρι”
Αποτέλεσμα εικόνας για η μυγδαλιά και το φεγγάρι
και το ζωγραφίσαμε ατομικά και ομαδικά
IMG_6630-tile IMG_6641-tile
Παίξαμε  με την ανασύνθεση της λέξης αμυγδαλιά. Στο παιχνίδι έπαιζαν κάθε φορά δύο παιδιά, το ένα απέναντι από το άλλο.
Δίναμε σε κάθε παιδί μία καρτέλα με τη λέξη αμυγδαλιά και τα γράμματα της λέξης αμυγδαλιά σκορπισμένα γύρω από την καρτέλα.
Κέρδιζε όποιο παιδί πρώτο έβαζε στη σειρά τα μπερδεμένα γράμματα, βλέποντας παράλληλα την καρτέλα με τη λέξη που είχε μπροστά του.
Κάναμε μαθηματικά. Σε ποτήρια τοποθετούσαμε τόσα αμύγδαλα όσα έλεγε ο αριθμός που ήταν γραμμένος επάνω τους
IMG_6646-tile
Παίξαμε παιχνίδια.
  •  Σε ένα θρανίο φτιάξαμε μια γραμμή με αμύγδαλα και κάθε παιδί έριχνε ένα αμύγδαλο και μετρούσαμε πόσα μπόρεσε να βγάλει από τη γραμμή. Οι πόντοι σημειώθηκαν και υπήρχε στο τέλος νικητής.
  • Σε μπολάκια είχαμε γραμμένους αριθμούς και τα παιδιά από απόσταση προσπαθούσαν να ρίξουν μέσα 3 αμύγδαλα. Έπειτα μετρούσαμε τους πόντους που κέρδισαν αθροίζοντας τους αριθμούς από τα μπολάκια που στόχευσαν.
IMG_6614-tile
Κάναμε κατασκευές
IMG_6597-tile IMG_7328-tile
Διηγηθήκαμε τον μύθο της Φυλλίδας και του Δημοφώντα από τον παρακάτω ιστότοπο:
https://www.evinikolaidou.gr/arthra-erevnes-gia-to-paidiko-vivlio/arthra-apopseis-gia-to-paidiko-vivlio/176-fillis-kai-dimofon-o-mythos-tis-amygdalias
και είδαμε το αντίστοιχο βίντεο στη διεύθυνση:
https://www.youtube.com/watch?v=HXGBFrcn7ek&list=RDHXGBFrcn7ek&index=1
Τον μύθο τον κάναμε βιβλίο
IMG_6617-tile
και τον δραματοποιήσαμε δύο φορές για να μπορέσουν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά
Η Φυλλίς με τον πατέρα της
IMG_6892-horz
Ο Δημοφώντας με τους συντρόφους του
IMG_6901-horz
Ο Δημοφώντας συναντά τη Φυλλίδα
IMG_6905-horz
Τη ζητά σε γάμο από τον πατέρα της
IMG_6906-horz Όμως του λείπει η πατρίδα του και είναι στεναχωρημένος IMG_6923-horz
Ο Δημοφώντας φεύγει και η Φυλλίδα είναι πολύ στεναχωρημένη
IMG_6931-horz
Πεθαίνει και οι θεοί τη μεταμορφώνουν σε δέντρο
IMG_6934-horz
Ο Δημοφώντας επιστρέφει και ψάχνει την αγαπημένη του. Όταν μαθαίνει ότι δε ζει πια, αγκαλιάζει το γυμνό δέντρο και αυτό βγάζει άνθη, γίνεται αμυγδαλιά, το δέντρο της ελπίδας.
IMG_6979-horz