Ο χειμώνας- Δραστηριότητες

Αυτές είναι κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε σχετικά με τον χειμώνα

  • Παρατηρήσαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον χειμώνα και συζητήσαμε για τις αλλαγές που φέρνει στην φύση και στον άνθρωπο αυτή η υπέροχη εποχή.

b0f91d8b7ae5c27936303b771ee0c71b-tile

  • Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο με ήρωα τον picou-picou στον παρακάτω σύνδεσμο:



maxresdefault-tile

  • Με αφορμή τους πίνακες και το βίντεο έγινε καταιγισμός ιδεών σχετικά με το ερώτημα <<Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη ΧΕΙΜΩΝΑΣ;>>

273588428_196039862720184_2750437707398294337_n

  • Λύσαμε χειμωνιάτικους γρίφους 

grifoi-tou-xemwna_page-0003-vert

grifoi-tou-xemwna_page-0004-vert grifoi-tou-xemwna_page-0006-vert

  • Μάθαμε  το τραγούδι του χειμώνα 

Το-τραγούδι-του-χειμώνα-Κάρτες-αντιστοίχισης-vert

       Μπορείτε να το ακούσετε στον σύνδεσμο:




.

      Μας βοήθησε το εικονόλεξο από την ανάρτηση  της εξαιρετικής συναδέλφου Τάνιας Μάνεση.

aa-vert

Τα ρούχα του χειμώνα

  • Συζητήσαμε για το τι φοράμε τον χειμώνα για να προστατευθούμε από το κρύο

273476522_282373223984572_5603221650219732952_n-vert

  • Τα παιδιά ήρθαν στο σχολείο ντυμένα με τα χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ τους. Τα  έβαλαν στο χαλί και τοποθέτησαν πάνω τους τη σωστή λέξη που τους λέγαμε κάθε φορά(π.χ. βρες τη λέξη γάντια και τοποθέτησε τη στα γάντια σου). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ!!!

273484370_464494825157441_6986845227690213027_n-tile

IMG_9497-tile 273614355_253469080291401_664881897687321130_n-tile

  • Κάναμε μαθηματικά με τα ρούχα του χειμώνα.
    Εκτυπώσαμε το παντελόνι και το πουλόβερ από 10 φορές το καθένα σε χρωματιστά χαρτονάκια . Στις μπλούζες κολλήσαμε αστεράκια από το 1 ως το 10. Στα παντελόνια γράψαμε τους αριθμούς από το 1 ως το 10 και τα παιδιά τα αντιστοίχισαν. Την ιδέα την πήραμε από το site Το νηπιαγωγείο μ’ αρέσει πιο πολύ. Σας ευχαριστούμε.

IMG_9510-vert

  • Με την κυρία Λένια  μάθαμε μέσα από ωραία παιχνίδια τα χειμωνιάτικα ρούχα στα αγγλικά(π.χ. gloves, hat, boots, kraft) και <<ντύσαμε>> παιδάκια σύμφωνα με τις οδηγίες της στα Αγγλικά.
  • IMG-344be52a1213993c7aa564521198736d-V-vert

Επίσης μάθαμε το υπέροχο τραγούδι  Put On Your Boots το οποίο μπορείτε να ακούσετε στον σύνδεσμο:

https://youtu.be/AsZwvuUmHGU?t=5

αρχείο λήψης (2)-horz

Κατασκευές

  • Φτιάξαμε ανθρωπάκια ντυμένα χειμωνιάτικα

IMG_9505-tile

  • Κάναμε ομαδικό  κολλάζ με την πόλη μας χιονισμένη

20220124_085142-tile

και αστείους χιονάνθρωπους

20220118_100010-tile-horz

  • Ζωγραφίσαμε με πολλή φαντασία τα ανθρωπάκια του μήνα 

20211216_122823-tile20220131_102845-tile20220228_095622-tile

και τους μήνες του χειμώνα συγκεντρωτικά

20220318_093236-tile

Καλωσορίζοντας το 2022

  • Μάθαμε ποιοι αριθμοί σχηματίζουν το 2022 και προσπαθήσαμε να το γράψουμε.

271715361_660830288277615_4967049883239154332_n-tile

  • Κάναμε και μια αντίστοιχη κατασκευή

271809930_1058206701419493_6094250101797648613_n-tile

και το ημερολόγιο εποχών 

273779116_373567054130973_8049167016579783201_n (2)-tile

273877422_252871733676059_2690683411165883717_n-tile

Επιπλέον κόψαμε την βασιλόπιτα που, μαζί με το δώρο, ήταν προσφορά από τον Σύλλογο Γονέων. Τους ευχαριστούμε πολύ!!!

20220201_094853-tile

Ο τυχερός για φέτος ήταν ο Γιαννάκης. Σου ευχόμαστε να είσαι πάντα καλότυχος!

20220201_103135

Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική!!!

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου

Δυο καρδιές

Η καρδιά της μητέρας

Η καρδιά του πατέρα

Πάτα γερά.

Δε θα πέσεις.

Γιάννης Ρίτσος

 

Η οικογένεια ως κοινωνικός θεσμός έχει διαφοροποιηθεί στο πέρασμα του χρόνου υπό την επίδραση κοινωνικοοικονομικών και πολιτιστικών αλλαγών. Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική είναι απλώς μοναδική» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων.

Τα παιδιά μέσα από διάφορες στρατηγικές μάθησης και διάφορες δραστηριότητες θα καλλιεργήσουν βασικές δεξιότητες, θα μάθουν να συνεργάζονται, να προβληματίζονται, να βρίσκουν λύσεις στους προβληματισμούς τους  και να σέβονται τη διαφορετικότητα.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ  «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Η αρχή έγινε μέσα από τη γνωριμία με την οικογένεια του κάθε παιδιού.

  • Ζητήσαμε  από τα παιδιά  να ζωγραφίσουν την οικογένειά τους σε μία κόλλα Α4, δίνοντας ένα πρότυπο. Οι μαθητές έκαναν  τη ζωγραφιά τους στο σπίτι και τη έφεραν στην τάξη την πρώτη ημέρα του προγράμματος.
  • Τα παιδιά παρουσίασαν την οικογένειά τους στους συμμαθητές τους, εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές και τοποθέτησαν στα σπιτάκια των αριθμών τη ζωγραφιά τους, ανάλογα με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους.

20220118_134420-vert20220118_134345-vert

20220118_134405-vert  20220118_134437-vert 20220118_134554-vert

  • Καταγράψαμε τις αρχικές ιδέες, αντιλήψεις των παιδιών για το τι σημαίνει οικογένεια και τι κάνουμε μαζί ως οικογένεια!

20220118_134319-vert

New-Mind-Map (1)-horz

  • Διαβάσαμε το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη (άδεια Creative Commons) Η μονά-δική μου οικογένεια   και όλοι μαζί συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων(μορφές οικογένειας) που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι. Επίσης υλοποιήσαμε  κάποιες από τις δραστηριότητες που συνοδεύουν το παραμύθι.

Η μονα-δική μου οικογένεια» – Παραμύθι της Ιωάννας Μανάφη • Ανοικτή Βιβλιοθήκη

                   2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

         ΤΙΤΛΟΣ  «Πες μας, Πιγκουίνε! – Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)»

  • Με αφορμή το παραμύθι που διαβάστηκε στο 1ο Εργαστήριο,  υποδεχτήκαμε  τους μαθητές με μια αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Γονέων από  έναν από τους ήρωες του παραμυθιού, τον πιγκουίνο. Σε αυτή τους στέλνει χαιρετισμούς και  τους συστήνει η οικογένειά του!

123-horz

  • Προκειμένου να κατανοήσουμε  γιατί η οικογένεια του πιγκουίνου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, είδαμε αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
  •  Συγκεντρώσαμε κάποιες πληροφορίες για τον πιγκουίνο από το παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια»σσσ-vert

και από ένα αντίστοιχο βιβλίο

20220224_084552-tile

  • Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.
  • Πυρηνική οικογένεια: αποτελεί την κύρια μορφή οικογένειας. Δημιουργείται με το γάμο και αποτελείται από τους συζύγους μόνο ή από τους συζύγους και τα παιδιά τους.
  • Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία πυρηνική οικογένεια με δύο γονείς και δύο παιδιά.
    Στη συνέχεια  μοιράσαμε μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. «Μες στο σπίτι η μαμά όλη μέρα τριγυρνά και ποτέ δε σταματά!!!! Τι θα γίνει όμως αν αρρωστήσει ή κουραστεί και να τα κάνει όλα δεν μπορεί;» Κάθε μαθητής σκέφτηκε και ζωγράφισε πώς μπορούν να βοηθήσουν τα άλλα μέλη της οικογένειας.20220127_131653-tile
  • Έγινε  συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια πυρηνική οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της και έγινε καταγραφή των ιδεών τους.

20220221_112615-vert

Πυρηνική οικογένεια 1

     3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

     ΤΙΤΛΟΣ  ««Πες μας, λύκε!» – Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)»

  • Στην έναρξη του 3ου Εργαστηρίου, συνεχίζοντας το εύρημα με τους  ήρωες του παραμυθιού, ανακοινώσαμε στους μαθητές ότι ο λύκος τους στέλνει  χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, στην  οποία είναι «τιμώμενα πρόσωπα» οι γιαγιάδες του και οι παππούδες του.

δδδ

  • Προκειμένου να κατανοήσουμε  γιατί η οικογένεια του λύκου είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, είδαμε πληροφοριακό υλικό για τον λύκο από την ιστοσελίδα του Αρκτούρου.
  • Επιπλέον συγκεντρώσαμε κάποιες πληροφορίες για τον λύκο από το παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια>>

κκκ

  • Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του λύκου και τα  ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της εκτεταμένης  οικογένειας.

Εκτεταμένη οικογένεια: αποτελείται από τρεις ή περισσότερες γενιές που ζουν στο ίδιο σπίτι (π.χ. παππούς-γιαγιά, γονείς, παιδιά).

  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε εξαμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία  εκτεταμένη οικογένεια με γονείς, παιδιά και παππούδες σε όποια αναλογία επιθυμούσαν.  Οι ρόλοι μοιράστηκαν στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.  Μοιράστηκε σε κάθε «εξαμελή οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» έκαναν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους.
  • Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της και έγινε καταγραφή  των θετικών και αρνητικών αναφορών των μαθητών.

20220120_102521-horz

εκτεταμένη οικογένεια 1 (2)

  • Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει ο λύκος στην οικογένειά του;»

20220127_131951-tile

4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ  «Πες μας, καγκουρό!» – Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

  • Στην έναρξη του 4ου Εργαστηρίου, ανακοινώσαμε  στους μαθητές ότι ένας  ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το καγκουρό, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία  αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, στην οποία «τιμώμενα  πρόσωπα» είναι το ίδιο και η μητέρα του.

ξξξξ

  • Προκειμένου να κατανοήσουμε  γιατί η οικογένεια του καγκουρό είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας, είδαμε αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Καγκουρό» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
  •  Συγκεντρώσαμε κάποιες πληροφορίες για το καγκουρό από το παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια»

μμμμμμ

  • Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του καγκουρό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της μονογονεϊκής  οικογένειας.
  • Μονογονεϊκή οικογένεια: Μια οικογένεια με παιδί όπου υπάρχει μόνο ένας γονέας, πατέρας ή μητέρα, κάτι που προκύπτει είτε από επιλογή είτε από ανάγκη.
  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε διμελείς ή τριμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία μονογονεϊκή οικογένεια με έναν γονέα (μητέρα ή πατέρα) και ένα ή δύο παιδιά. Οι ρόλοι μοιράστηκαν στην ομάδα με τη συνεργασία και συμφωνία όλων των μελών της.
    Μοιράστηκε  σε κάθε «οικογένεια» μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτεί λύση. Τα μέλη της «οικογένειας» έκαναν «οικογενειακό συμβούλιο» για να βρουν εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά τους.
  • Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια μονογονεϊκή οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της και έγινε καταγραφή  των θετικών και αρνητικών αναφορών των μαθητών.

20220204_085847-tile

Jam χωρίς τίτλο 1 (2)

  • Οι μαθητές κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα ατομικό εικαστικό έργο με θέμα «Πώς νιώθει το καγκουρό στην οικογένειά του;»

20220204_101411-tile

5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ  «Πες μας, χελωνάκι!» – Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Στην έναρξη του 5ου Εργαστηρίου, ανακοινώσαμε στους μαθητές ότι ένας ακόμα ήρωας του παραμυθιού, το χελωνάκι, τους στέλνει χαιρετισμούς με μία αναμνηστική κάρτα για την Παγκόσμια Ημέρα Ορφανών, στην οποία απεικονίζονται το ίδιο και τα αδέρφια του.

ολολο

  •  Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές γιατί τα χελωνάκια είναι οι πρωταγωνιστές αυτής της Ημέρας,  παρουσιάσαμε ένα σύντομο πληροφοριακό κείμενο για το χελωνάκι και προβάλλαμε  αποσπάσματα από το βίντεο με τίτλο «Χελώνες» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων», 2009).
  • ιοιιιι Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τα χελωνάκια που στερούνται τους γονείς τους από τη γέννησή τους. Η συζήτηση οδήγησε στα ορφανά παιδιά και στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα που ζουν στην πατρίδα μας.
  • Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες προσομοιώνοντας σε κάθε ομάδα μία οικογένεια με τρία ή τέσσερα παιδιά χωρίς γονείς. Στη συνέχεια  μοιράσαμε μια κάρτα με μία προβληματική κατάσταση που απαιτούσε λύση. «Τα χελωνάκια ζουν χωρίς οικογένεια. Τι προβλήματα αντιμετωπίζουν; Πώς νιώθουν;» Κάθε μαθητής σκέφτηκε και ζωγράφισε  τις σκέψεις του.

20220207_130753-tile

  • Έγινε συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορούν να συναντήσουν τα ορφανά παιδιά, αλλά και για τις όμορφες στιγμές που μπορούν να έχουν μαζίκαι καταγράφηκαν οι ιδέες των μαθητών σε έναν λευκοπίνακα Google Jamboard με χαρτάκια διαφορετικού χρώματος για τις θετικές και αρνητικές αναφορές των μαθητών.

20220207_124347-tile

Παιδιά χωρίς οικογένεια- Ορφανά 1

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

ΤΙΤΛΟΣ  «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» – Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων

  • Έγινε επανάληψη της  δραστηριότητα ιδεοκαταιγισμού (brainstorming) του 1ου Εργαστηρίου με θέμα «Τι είναι Οικογένεια» για να διαπιστωθούν οι αλλαγές που  συντελέστηκαν στους μαθητές σε επίπεδο γνώσεων, αντιλήψεων, συναισθημάτων.

New-Mind-Map (4)

  • Οι μαθητές χωρίστηκαν σε  ομάδες. Κάθε  ομάδα  ανέλαβε να ζωγραφίσει έναν διαφορετικό τύπο οικογένειας από τις τέσσερις που μελέτησαν (πυρηνική, εκτεταμένη, μονογονεϊκή, ορφανά παιδιά), με βάση ένα κοινό πρότυπο. Η ζωγραφιά είχε ένα σπιτάκι, στο οποίο κατοικεί η οικογένεια που εκπροσωπούσαν οι ομάδες, και κλήθηκαν  να γράψουν α) μέσα στο σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη μέσα στην οικογένειά τους, και β) έξω από το σπιτάκι, λέξεις που εκφράζουν το πώς αισθάνονται τα μέλη για τις γειτονικές οικογένειες. Μετά την ανάρτηση των έργων, οι μαθητές συζήτησαν για το πώς νιώθουν τα μέλη διαφορετικών οικογενειών σε κάθε «γειτονιά».

20220209_082147-tile

  • Ζητήθηκε  από τους μαθητές να συμπληρώσουν ατομικά ένα Φύλλο Αξιολόγησης για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας που γνώρισαν στα Εργαστήρια.

κκκκ

  • Οι μαθητές κλήθηκαν να συμπληρώσουν μία Ρουμπρίκα Αυτοαξιολόγησης για τη συνεργασία στην ομάδα, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την αποδοχή της διαφορετικότητας.

κκλλκξ

  • Στο τέλος οι μαθητές έφτιαξαν τις <<μονα-δικές τους οικογένειες>> με ρολά χαρτιού.

20220209_093058-horz20220209_092924-horz

Αγγλικά

Στο μάθημα των Αγγλικών με την κυρία Λένια

  • Ο Happy Benny, η μασκότ της τάξης, παρουσίασε την οικογένειά του στα Αγγλικά. Το ίδιο προσπάθησαν να κάνουν τα παιδιά  με φωτογραφίες της οικογένειάς τους.

20220128_110409-576x1024

  • Διαβάσαμε το παραμύθι << my Family>>

20220121_111905-tile

  • Μάθαμε το αστείο τραγούδι << Finger Family Song>> και μιμηθήκαμε τις αντίστοιχες κινήσεις.

512x512bb




  • Τέλος, φτιάξαμε την οικογένειά μας με τις παλάμες των χεριών μας

20220128_113036-768x432