Φθινοπωρινές δραστηριότητες

Για να γνωρίσουμε αυτή την εποχή παρατηρήσαμε εικόνες και πίνακες ζωγραφικής με αντίστοιχο θέμα και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις αλλαγές που επιφέρει στη φύση κ.ά. Κάθε παιδί διάλεγε μια εικόνα και περιέγραφε τι έβλεπε.

Είδαμε ότι τα χρώματα που κυριαρχούν στις εικόνες είναι το κόκκινο, το κίτρινο, το καφέ και το πορτοκαλί και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι αυτά είναι τα χρώματα του φθινοπώρου. Στη συνέχεια έγιναν και αυτά ζωγράφοι και δημιούργησαν έναν υπέροχο φθινοπωρινό πίνακα.

Φτιάξαμε φύλλα σε διάφορα σχέδια και χρώματα, τα ομαδοποιήσαμε και διακοσμήσαμε το σχολείο μας.

Κάναμε “φυλλανθρωπάκια”

Δημιουργήσαμε το “Αλφαβητάρι του Φθινοπώρου”

και διάφορες κατασκευές

Επιπλέον με την κυρία Λένια μάθαμε τα χρώματα του φθινοπώρου και στα Αγγλικά με παιγνιώδη τρόπο. Η κυρία έλεγε ένα χρώμα και τα παιδιά με μία μυγοσκοτώστρα χτυπούσαν το αντίστοιχο χαρτονάκι.

Φτιάξαμε και το δέντρο του φθινοπώρου τοποθετώντας, σύμφωνα με τις οδηγίες της , τα σωστά φύλλα κάθε φορά.

Τέλος μάθαμε και δραματοποιήσαμε ένα αγγλικό τραγούδι με τίτλο: “Leaves on the Tree”. Απολαύστε το!

Επέτειος Πολυτεχνείου

Το να προσεγγίσεις τα γεγονότα του Πολυτεχνείου στο Νηπιαγωγείο είναι πολύ δύσκολο. Εμείς εκμεταλλευτήκαμε αυτή την επέτειο για να μιλήσουμε για την έννοια της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας. Τι είναι όμως Δημοκρατία; Τι είναι Δικτατορία; Για να κατανοήσουμε αυτές τις έννοιες μας βοήθησε το υπέροχο βιβλίο της της Κων/νας Αρμενιάκου ¨Η κυρά Δημοκρατία”.


Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά ποια προτιμούν και όλα είπαν την κυρά Δημοκρατία γιατί:

  • Είναι καλή
  • Είναι γελαστή και χαρούμενη
  • Δεν φωνάζει
  • Της αρέσει το τραγούδι
  • Της αρέσουν οι αγκαλιές
  • Αγαπάει τα λουλούδια
  • Αφήνει τους φίλους της να μιλάνε

Τότε εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η Δημοκρατία γεννήθηκε στην Ελλάδα και δίνει το δικαίωμα σε όλους να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα. Ωστόσο δεν αρέσει σε όλους ! Κάποιοι θέλουν να αποφασίζουν οι ίδιοι για τη ζωή των άλλων και έτσι δημιουργείται η Δικτατορία. Οι δικτάτορες στερούν από τους ανθρώπους πολλά δικαιώματα και απαιτούν να γίνεται πάντα ό, τι θέλουν αυτοί . Αυτό έκαναν και το 1973 αλλά οι φοιτητές αντέδρασαν και φώναξαν δυνατά: “ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ! ΝΑΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!”, “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!” Όμως οι δικτάτορες θύμωσαν και αποφάσισαν να τιμωρήσουν αυτά τα παιδιά . Κατάφεραν να σκοτώσουν και να φυλακίσουν κάποιους φοιτητές αλλά τελικά οι Έλληνες τους έδιωξαν και η Δημοκρατία ξαναήρθε στη χώρα μας!

Τα παιδιά ζωγράφισαν την κυρά Δημοκρατία και την κυρά Δικτατορία με τους φίλους τους

Έφτιαξαν ατομικά περιστέρια της ειρήνης

και ομαδικά το σύμβολο της ειρήνης

Επίσης παρακολουθήσαμε τη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου όπου η Ε΄ τάξη μάς παρουσίασε το χρονικό εκείνων των ημερών, η Δ΄ τάξη απήγγειλε επετειακά ποιήματα, η Γ΄ τάξη ομόρφυνε τη γιορτούλα με τα τραγούδια της και η Στ΄ φρόντισε για τη δημιουργία των σκηνικών. Τους ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση. Ήταν όλοι υπέροχοι!

Τέλος εμείς κρατήσαμε το δικό μας σύνθημα για την επέτειο του Πολυτεχνείου το οποίο μας έμαθε η κυρά Δημοκρατία:

“ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΟΙ!”

Βιωματικό σεμινάριο για γονείς

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου και 1ου Νηπιαγωγείου Ακράτας και οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας πραγματοποίησαν την Τρίτη 7/11 το απόγευμα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού σχολείου ένα βιωματικό εργαστήρι για γονείς και εκπαιδευτικούς με τίτλο: “Βελτιώνοντας τον γονεϊκό ρόλο”.

Συντονίστρια της δράσης ήταν η κυρία Χαρά Θεοδωρακοπούλου ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια . Η κ. Θεοδωρακοπούλου, με τον ήρεμο τόνο της, κατόρθωσε να καθηλώσει το ακροατήριο και να μεταδώσει τις γνώσεις της για τους τρόπους ενδυνάμωσης του γονεϊκού ρόλου, τα όρια, τους τύπους γονέων κ.ά.

Συγχαίρουμε την κ Θεοδωρακοπούλου για όλα όσα μας προσέφερε και ευχαριστούμε τον Σύλλογο Γονέων , τους αγαπητούς συναδέλφους, τους γονείς και όλους όσοι συμμετείχαν.

Τομ το σαλιγκάρι

Αφορμή για το συγκεκριμένο θέμα ήταν τα πολλά πολλά σαλιγκάρια που υπάρχουν στην αυλή μας. Κάθε  μέρα την ώρα του διαλείμματος τα παιδιά μάζευαν σαλιγκάρια, τα παρατηρούσαν και έθεταν ερωτήσεις: Πώς βρέθηκαν εκεί; Πού ζουν τα σαλιγκάρια; κ. ά. Έτσι αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα πράγματα για αυτά τα ζωάκια.

Κάποια σαλιγκάρια τα πήραμε στην τάξη και τα παρατηρήσαμε με μεγεθυντικό φακό. Είδαμε τα μέρη του σώματός τους, τι κάνουν όταν φοβούνται, τα χαϊδέψαμε, τα ταΐσαμε κ.ά.

Συγκεντρώσαμε πληροφορίες για τα σαλιγκάρια και δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς

Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Ο Τομ το σαλιγκάρι” το οποίο μας δίνει μηνύματα αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας.

Το παρακολουθήσαμε στο youtube

Το αναδιηγηθήκαμε με τη βοήθεια των ηρώων που τους τοποθετούσαμε στη σωστή σειρά

και το παίξαμε στο κουκλοθέατρο

Επιπλέον παίξαμε online παιχνίδια με τον Τομ στο ακόλουθο σύνδεσμο:

https://learningapps.org/view14922572

Ακόμα μάθαμε βήμα-βήμα να ζωγραφίζουμε σαλιγκάρια(https://www.slideshare.net/demetra60/ss-238832295)

Φτιάξαμε σαλιγκάρια με πλαστελίνη και χαρτόνια

και φυσικά δραματοποιήσαμε το παραμύθι

Οι πρωταγωνιστές μας

Πέφτει χαλάζι και σπάει το καβούκι του Τομ

Τα ζώα δεν βοηθούν τον Τομ εκτός από τις αράχνες που με τον ιστό τους επισκευάζουν το καβούκι του και είναι πάλι χαρούμενος.