Κουκλοθεατρική παράσταση: «Οι μουσικοί της Βρέμης»

Το κουκλοθέατρο στο νηπιαγωγείο είναι πολύτιμο. Τόσο για την παιδαγωγική όσο και για την ψυχαγωγική του αξία.  Με την κούκλα στο χέρι τα νήπια αναπτύσσουν την φαντασία και την δημιουργικότητά τους, δυο στοιχεία πολύ σημαντικά στην ανάπτυξή τους.

Στο σχολείο μας, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων” Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς” υποδεχθήκαμε , για ακόμα μία χρονιά, το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κυρίας. Α. Ξηρομερίτου και παρακολουθήσαμε, μαζί με τα πρωτάκια και την κυρία τους, την κ. Αλεξάνδρα, την κουκλοθεατρική παράσταση ” Οι Μουσικοί της Βρέμης”.

Σε αυτό το παραμύθι των Αδερφών Γκριμ οι ήρωες είναι ένας γάιδαρος, ένας σκύλος, μία γάτα και ένας κόκορας. Το αφεντικό τους τα διώχνει από το αγρόκτημα επειδή η τεχνολογία μπήκε στη ζωή του και με ένα κλικ κάνει τα πάντα πιο εύκολα και τα ζώα αποφασίζουν να γίνουν μουσικοί . Μια κλασική ιστορία για τη φιλία, τη συνεργασία και την διαφορετικότητα.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην παράσταση και ενθουσιάστηκαν με την ιστορία!

Σας ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη παράσταση!

Τα βιβλία γιορτάζουν!

Από το 1966 στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!» ήταν το φετινό μήνυμα στην αφίσα για τη γιορτή του βιβλίου.

Εμείς, στο σχολείο μας, παρατηρήσαμε την αφίσα και προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε το μήνυμα της συγγραφέως. Αυτό που καταλάβαμε ήταν ότι με οδηγό τη φαντασία μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού και να ανακαλύψουμε νέους κόσμους.

Φτιάξαμε και σελιδοδείκτες.

Επιπλέον, σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό σχολείο Ακράτας, είχαμε προσκαλέσει την υπέροχη συγγραφέα Κατερίνα Μουρίκη προκειμένου να μας μιλήσει για τη ζωή της και τα έργα της.

Πριν την επίσκεψη είχαμε διαβάσει κάποια βιβλία της και εστιάσαμε στο παραμύθι “Πάσχα στο ξωκκλήσι”.

Η πλοκή του παραμυθιού έχει ως εξής: Τα ζώα του δάσους πληροφορούνται ότι το ξωκκλήσι του χωριού κινδυνεύει να γκρεμιστεί. Η φθορά του χρόνου είναι μεγάλη, μα οι ζημιές από την απροσεξία τους, που έβρισκαν εκεί καταφύγιο, είναι ακόμα μεγαλύτερες. Τώρα τα ζώα το μετάνιωσαν και θέλουν να επανορθώσουν. Το εκκλησάκι πρέπει να ξαναγίνει όμορφο και να λειτουργήσει πάλι! Οι άγιες μέρες του Πάσχα πλησιάζουν! Άραγε θα βρουν τα ζώα κάποιον τρόπο για να δράσουν; Θα καταφέρουν να έχουν έτοιμο το ξωκκλήσι για να πανηγυρίσουν εκεί την ανάσταση του Χριστού μας; Τελικά τα ζωάκια συνεργάζονται και καταφέρνουν να το σώσουν!

Τα παιδιά ζωγράφισαν το ξωκκλήσι και τους ήρωες του παραμυθιού και αποφάσισαν να χαρίσουν αυτή την ομαδική εργασία στην κυρία Μουρίκη.

Την ημέρα της επίσκεψης οι μαθητές του Δημοτικού είχαν ετοιμάσει πολύ ωραία δρώμενα για να τιμήσουν τη συγγραφέα όπως θεατρικά, τραγούδια, κολλάζ κ.ά. Οι μαθητές μας της χάρισαν την κατασκευή που είχαν ετοιμάσει.

Η συγγραφέας, συγκινημένη από όσα της παρουσίασαν τα παιδιά, μοιράστηκε μαζί μας οικογενειακές στιγμές που την ώθησαν να γράφει τα βιβλία της και να επικοινωνεί με το αναγνωστικό κοινό εδώ και τρεις δεκαετίες.

Στο τέλος της εκδήλωσης υπέγραψε βιβλία της αλλά δώρισε και η ίδια βιβλία και δωράκια στους μαθητές .

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς και τη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας για την άψογη συνεργασία ! Φυσικά το πιο θερμό μας ευχαριστώ στην κυρία Κατερίνα Μουρίκη για την μοναδική εμπειρία που μας χάρισε. Σας περιμένουμε ξανά!!!

1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Από φέτος η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Στο πλαίσιο αυτής της Ημέρας στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν πολλές δράσεις.

Συνδεθήκαμε με την ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΠΦΠΟ) και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση που είχε προετοιμαστεί ειδικά για τα νηπιαγωγεία. Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και είδαμε αντίστοιχα βίντεο

Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και είδαμε αντίστοιχα βίντεο

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε μια αφίσα με τις ανάγκες των ζώων

και φτιάξαμε ταΐστρες με ρολά χαρτιού και φυστικοβούτυρο για τους φτερωτούς μας φίλους.

Το σύνθημά μας:

Αν θέλουμε η γη μας να σωθεί ΑΝΘΡΩΠΟΙ- ΖΩΑ ΕΝΑ!

25η Μαρτίου 1821: Η Επανάσταση κι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που περιείχε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

Μάθαμε και εικονογραφήσαμε ένα σχετικό ποίημα

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με τα πρόσωπα της ιστορίας

Επανάσταση 1821

Επικεντρωθήκαμε στο κρυφό σχολειό. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι τα χρόνια που οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι, οι Τούρκοι απαγόρευαν στα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο για να ξεχάσουν την γλώσσα και την πατρίδα τους. Ωστόσο τα Ελληνόπουλα, σιγοτραγουδώντας το τραγουδάκι: “Φεγγαράκι μου λαμπρό” πήγαιναν κρυφά σχολείο στις εκκλησίες και δάσκαλοι τους ήταν οι παπάδες.

Παρακολουθήσαμε και ένα βίντεο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=m05sNgV35TY

Επεξεργαστήκαμε τον υπέροχο πίνακα του Νικόλαου Γύζη: “Το κρυφό σχολειό”. Τραγουδώντας το τραγούδι, τα παιδιά “μπήκαν” μέσα στον πίνακα. Περιέγραψαν τι βλέπουν, τι ακούνε και πώς νιώθουν. Επίσης είπαν ποιο πρόσωπο του πίνακα θα ήθελαν να είναι και γιατί.

Ο πίνακας σε παζλ εδώ

Η κατασκευή μας

Επιπλέον φτιάξαμε ομαδικά ένα στεφάνι με εικόνες ηρώων της Επανάστασης

Ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας ντυμένους Τσολιάδες και Αμαλίες

Καταθέσαμε στεφάνι στο Ηρώο

Παρελάσαμε

και αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας από την παρέλαση.

Χρόνια πολλά σε όλους με ειρήνη και ελευθερία!!!

Δραστηριότητες για τα χρώματα

Γνωρίσαμε τα 3 βασικά χρώματα

ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΠΛΕ ΚΙΤΡΙΝΟ

και τα συμπληρωματικά

Μοιράσαμε εικόνες στα παιδιά και τις τοποθέτησαν στο σωστό στεφάνι ανάλογα με το χρώμα τους

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τις αναμίξεις των χρωμάτων

Σε ακουαρέλα πειραματιστήκαμε, κάναμε αναμίξεις και δημιουργήσαμε νέα χρώματα

Παίξαμε online παιχνίδια

Ζωγραφίσαμε αντιπροσωπευτικές εικόνες από κάθε χρώμα

Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα ( Νίκησε το ροζ κατά κράτος!)

Ετοιμάσαμε τόμπολες ταύτισης χρωμάτων και κάναμε διαγωνισμό ταχύτητας.

Ποιος θα συμπληρώσει πρώτος την καρτέλα του;

Δημιουργήσαμε έναν υπέροχο πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής

και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με μοτίβα και χρώματα που έδειχναν τα ζάρια που ρίχναμε κάθε φορά.

Επιπλέον γνωρίσαμε την τεχνική της τρελογραμμής ή ατέρμονης γραμμής

Παίξαμε και ένα παιχνίδι όπου είχαμε δημιουργήσει μία διαδρομή με χρώματα. Τα παιδιά έριχναν δύο ζάρια και τοποθετούσαν το σώμα τους στα χρώματα που τύχαιναν.

Τέλος με την κυρία Λένια στα Αγγλικά μάθαμε το τραγούδι “The Rainbow Colors Song”

Όσο ακούγαμε το τραγούδι τοποθετούσαμε τις αντίστοιχες κάρτες στη σωστή σειρά

Pancake Day: Η ημέρα της Αγγλικής τηγανίτας

Με την κυρία Λένια αναβιώσαμε το αποκριάτικο έθιμο της τηγανίτας που προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα παιδιά έμαθαν για την Ημέρα της τηγανίτας μέσα από πολλές εικόνες, έμαθαν τα υλικά και τα σκεύη που χρειάζονται στα Αγγλικά, έφτιαξαν τηγανίτες και τις έφαγαν με τον παραδοσιακό Βρετανικό τρόπο( με ζάχαρη άχνη) και έμαθαν ένα κλασικό ποιηματάκι για την ημέρα αυτή.

Επίσης, ενισχύοντας το πρόγραμμα της Ομαλής Μετάβασης, συμμετείχαμε στο θεατρικό του Δημοτικού Σχολείου όπου τραγουδήσαμε το ποιηματάκι και πήραμε μέρος στη διασχολική σκυταλοδρομία με pancakes που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ τάξης.

Μετά ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Λένια και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας για τη συνεργασία στο project και την κ. Αρχοντούλα και την κ. Μαρία για τη βοήθεια τους.

Απόκριες- Σαρακοστή

Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο σχολείο μας, στα πλαίσια αυτής της θεματικής, φτιάξαμε πολλές κατασκευές, γιορτάσαμε, παίξαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και διασκεδάσαμε!

Ζωγραφίσαμε τις αποκριάτικες στολές μας

Συμπληρώσαμε το κρυπτόλεξο της Αποκριάς

Ανασυνθέσαμε λέξεις σχετικές με τις Απόκριες

Τραγουδήσαμε και αποδώσαμε μουσικοκινητικά το τραγούδι “Ο παλιάτσος”

“Ο παλιάτσος” (στίχοι και κινήσεις)

Ένας (τον αριθμό ένα με το δάχτυλο)  παλιάτσος είμαι εγώ (δείχνω τον εαυτό μου από πάνω ως κάτω)
καλή σας μέρα (χαιρετάω)

Ξέρω να κλαίω (σχηματίζω δάκρυα κάτω από τα μάτια), να γελάω (με τα δυο μου δάχτυλα περιγράφω το χαμόγελο στο στόμα μου), να πονώ (παίρνω έκφραση πόνου στο πρόσωπο και κουρνιάζω)
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα (απλώνω το ένα χέρι δεξιά το άλλο αριστερά)
γι’ αυτό μπορώ να σας το πω…

ρεφρέν(α)
Τραγούδι λέω δυνατά (βάζω τα δυο μου χέρια γύρω από το στόμα σαν να φωνάζω και να δημιουργώ χωνί)
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά ( δείχνω τους συμμαθητές μου)
ν’ ακούσει η πολιτεία (δείχνω κάπου έξω πχ παράθυρο)
(εδώ στο τραγούδι έχει 3 χτυπήματα τα οποία τα κάνω είτε με τα πόδια είτε με παλαμάκια)
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό  (κουνώ όλα μαζί τα δάχτυλα για να δείξω την έννοια του πολυ) να βγουν στην κοινωνία
Χ2
ρεφρέν(β)
Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις
(σε όλη τη στροφή πιανόμαστε σε κύκλο με χεράκια και πηγαίνουμε μέσα έξω)

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα…(χαιρετάμε και ξαπλώνουμε στο πάτωμα)

( Την ιδέα την πήραμε από εδώ)

Με αφορμή το τραγούδι συζητήσαμε για τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Θέσαμε καταστάσεις προβληματισμού: Γιατί μπορεί να κλαίει ο παλιάτσος; Τι τον κάνει να γελά; Πότε πονάει; Πότε θυμώνει; Εσείς πότε νιώθετε χαρά, λύπη, θυμό, φόβο;

Αποδώσαμε τις σκέψεις μας σε φύλλο εργασίας

Φτιάξαμε κλόουν με χάρτινα πιάτα και με χαρτοσακούλες

και παζλ

Φυσικά δεν νοούνται Απόκριες χωρίς μάσκες!!!

Τσικνοπέμπτη!!!

Φτιάξαμε και φορέσαμε καπέλα με τα αγαπημένα μας ζωάκια

“Τσικνίσαμε” με νόστιμα σουβλάκια που μας κέρασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Τους ευχαριστούμε πολύ!

Η φίλη μας η Ιόλη μας χάρισε υπέροχα δωράκια! Σε ευχαριστούμε !!!

Χορέψαμε ,τραγουδήσαμε και φωτογραφηθήκαμε μαζί με το 1ο Δημοτικό Σχολείο.

Ζωγραφίσαμε πώς τα περάσαμε την Τσικνοπέμπτη

Καθαρά Δευτέρα- Σαρακοστή

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πληροφορίες για τον χαρταετό

Ζωγραφίσαμε τον χαρταετό που ονειρευόμαστε να έχουμε

Φτιάξαμε τους δικούς μας μοναδικούς χαρταετούς

και μια ομαδική κατασκευή με σερπαντίνες

Η κυρά Σαρακοστή

Για να γνωρίσουμε την κυρά Σαρακοστή( πολλά νήπια την θυμούνταν!) “διαβάσαμε” το εικονόλεξο και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η κυρά Σαρακοστή ήταν σαν ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι το Πάσχα.

Ακούσαμε το αντίστοιχο τραγούδι

Παίξαμε online παιχνίδια

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=778368

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας με τα 7 πόδια της κυρά Σαρακοστής και τα σαρακοστιανά φαγητά.

Σχεδιάσαμε, με καθοδηγούμενη ζωγραφική, τις δικές μας Σαρακοστές και τα παιδιά τις πήραν στο σπίτι τους.

Επιπλέον τα παιδιά έφτιαξαν Σαρακοστές με ό, τι υλικό ήθελαν ενισχύοντας τη φαντασία τους

Αποκριάτικο πάρτι!!!

Οι προσκλήσεις

Οι οικοδεσπότες

Το μενού

Οι καλεσμένοι (Τα πρωτάκια μας)

Τα παιχνίδια μας

μουσικές καρέκλες-μουσικά καπέλα
σκυταλοδρομία με σερπαντίνες- μαγικό αερόστατο!
Κάνε ό, τι κάνω
Μην πέσει το μπαλόνι!

Καλές Απόκριες και καλή Σαρακοστή σε όλους!!!

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών και βασικών γνώσεων Υποστήριξης Ζωής

Τη Δευτέρα 4-3-2023 παρακολουθήσαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού σχολείου Ακράτας ένα πολύ ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών και βασικών γνώσεων Υποστήριξης Ζωής το οποίο διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου και 1ου Νηπιαγωγείου Ακράτας. Τα μέλη του εθελοντικού Σωματείου ΕΠΟΜΕΑ Αιγιαλείας μάς έδειξαν πώς σώζουμε ζωές, πώς κάνουμε ΚΑΡΠΑ και πώς χρησιμοποιούμε τον απινιδωτή.

Μάλιστα, όσοι θέλαμε, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε πρακτική πάνω στην κούκλα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών.

Οφείλουμε να συγχαρούμε τον Σύλλογο Γονέων για την ωραία πρωτοβουλία κ την οργάνωση του σεμιναρίου, τους εθελοντές της ΕΠΟΜΕΑ για την πολύ ουσιαστική επιμόρφωση, το Δημοτικό Σχολείο για τη φιλοξενία και όλους εσάς για τη συμμετοχή σας.

Ο Χειμώνας στο σχολείο μας

Ακολουθούν δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας για την όμορφη εποχή του χειμώνα.

Θέσαμε στα παιδιά το ερώτημα: “Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Χειμώνας;”, καταγράψαμε τις απαντήσεις τους με το πρόγραμμα Google.it και ζωγράφισαν αντίστοιχες εικόνες.

Παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες του Χειμώνα κομμένες στη μέση και τα παιδιά καλούνταν να τις ενώσουν.

Ανασυνθέσαμε τη λέξη Χειμώνας

Φτιάξαμε ¨Το αλφαβητάρι του Χειμώνα”

Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι

Συμπληρώσαμε χειμωνιάτικες εικόνες

Φτιάξαμε ομαδικά ένα χιονισμένο δάσος

Μάθαμε το τραγούδι “Φέρτε χιόνι , χιόνι αφράτο”

Τοποθετήσαμε τις λέξεις που έλειπαν και το εικονογραφήσαμε

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε ένα αίνιγμα για τον χιονάνθρωπο

Φτιάξαμε μοναδικούς χιονάνθρωπους

και κάναμε εργασίες μαθηματικών

Με την κυρία Λένια στο μάθημα των Αγγλικών γνωρίσαμε την Πίγκι, την φίλη του Happy Benny, η οποία μένει στην Ανταρκτική. Μέσω της Πίγκι μάθαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα.

Σε αυτό μας βοήθησε και το τραγούδι “Put on your boots

Επίσης, σε ομάδες, ρίχνοντας ζάρια( 1 με χρώματα και 1 με ρούχα), λέγαμε τις αντίστοιχες λέξεις π.χ. blue gloves και ντύσαμε τον Happy Benny. Νικήτρια ομάδα ήταν αυτή που τον έντυσε πρώτη.

Τέλος τα παιδιά έφεραν τα χειμωνιάτικα ρούχα τους και “απλώσαμε μπουγάδα”( με εικόνες ρούχων). Τα παιδιά έπαιρναν μια εικόνα, έλεγαν τι απεικονίζει και φορούσαν το αντίστοιχο ρούχο.

Τέλος φτιάξαμε γάντια και σκουφιά και τα διακοσμήσαμε όπως θέλαμε.