Καλοκαιρινές δράσεις

Επιτέλους καλοκαίρι! Και ποιος είναι ο πιο κατάλληλος να μας μιλήσει για αυτή τη νέα εποχή; Μα φυσικά ο φίλος μας ο picou picou που μας συντρόφευε όλη τη χρονιά.

  • Το φιλαράκι μας λοιπόν μάς έμαθε τι μας φέρνει το καλοκαίρι: Ποιοι είναι οι μήνες του, τι μας φέρνει κάθε μήνας, ποια είναι τα φρούτα και τα λαχανικά αυτής της εποχής, ποια είναι τα ρούχα του καλοκαιριού και της παραλίας, ποια τα καλοκαιρινά αθλήματα κ. ά.

https://www.youtube.com/watch?v=7Sn-5iLRWrg&t=4s

  • Συζητήσαμε για το πού θέλουμε να πάμε διακοπές και φτιάξαμε καράβια ταξιδιάρικα με τα οποία στολίσαμε τις τσάντες με τις εργασίες της χρονιάς.
  • Κάναμε και καλοκαιρινές ζωγραφιές με τις οποίες στολίσαμε το σχολείο.

  • Φυσικά , όπως κάθε χρόνο, παίξαμε μπουγέλο με νερόμπομπες. Το απολαύσαμε!!!
  • Ετοιμάσαμε τους φακέλους εργασιών και τα αναμνηστικά διπλώματα διακοσμημένα με έργα των παιδιών.
  • ΄Πήραμε υπέροχα καλοκαιρινά δωράκια
  • Τέλος πραγματοποιήσαμε καλοκαιρινή γιορτή με αφορμή το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που προσεγγίσαμε όλη τη χρονιά. Η γιορτή μας είχε τίτλο: ” Kαι τα βιβλία έχουν ψυχή”.

Οι προσκλήσεις μας

Το σκηνικό μας

Οι πρωταγωνιστές μας

Σας ευχόμαστε καλό και ξένοιαστο Καλοκαίρι με υγεία και καλή αντάμωση τον Σεπτέμβρη!

Εργαστήρια δεξιοτήτων<< Προστάτεψε το δάσος- Είναι πηγή ζωής>>

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποενότητα: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία

Τίτλος προγράμματος: Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι: η ανάδειξη των σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ο εντοπισμός των ανθρώπινων δραστηριοτήτων που υποβαθμίζουν ή απειλούν το φυσικό περιβάλλον και η ανάδειξη προληπτικών μέτρων, μέσα από διαδικασίες επίλυσης προβλήματος, διερευνητικής μάθησης, αρχές διαφοροποιημένες διδασκαλίας και περιγραφικής αξιολόγησης.
Το πρόγραμμα επίσης ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και τη συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.

1Ο εργαστήριο

Τίτλος: Ομάδες εν δράσει

Το εργαστήριο μας ξεκίνησε με τη δημιουργία του 1ου εννοιολογικού χάρτη για το δάσος για να αποτιμηθούν οι προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών.

Ζωγραφίσαμε το δάσος

Παρακολουθήσαμε το βίντεο: «ΤΟ ΔΑΣΟΣ»

2Ο εργαστήριο

Τίτλος: Μικροί εξερευνητές

Σε συνεργασία με το ΚΕΠΕΑ Κλειτορίας- Ακράτας επισκεφθήκαμε το δασάκι της Καψακού που βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας και ξεκινήσαμε την εξερεύνηση του δάσους.

Τα παιδιά ανέλαβαν να φωτογραφίσουν με ψηφιακή φωτογραφική μηχανή τους ειδικούς κάδους και καλαθάκια που είναι τοποθετημένα στο δασάκι. Επίσης πήραν συνέντευξη από ένα δέντρο και συνέλλεξαν υλικό από ξερά χόρτα, καρπούς, φύλλα, λουλούδια, κουκουνάρια, ξερά κλαδιά, ξερά φύλλα, πευκοβελόνες, πλαστικά μπουκάλια, χαρτιά, χάρτινα κουτιά, τηρώντας τα μέτρα προστασίας. Ακόμα έκλεισαν τα μάτια και αφουγκράστηκαν ήχους, μύρισαν αρώματα του δάσους, έριξαν φύλλα στο ρυάκι και είδαν να τα παρασύρει, έμαθαν για τις ωφέλειες του δάσους και ευαισθητοποιήθηκαν για την προστασία του.

3Ο εργαστήριο

Τίτλος: Το δάσος, ο πιο καλός μας φίλος, απειλείται!

Επιστρέφοντας στην τάξη παρουσιάσαμε το αποτέλεσμα της εξερεύνησης μας στο δασάκι. Από τη συνέντευξη που πήραμε από το δένδρο μάθαμε τα οφέλη που μας χαρίζει το δάσος και δημιουργήσαμε μια μακέτα του δασικού οικοσυστήματος με υλικά που συγκεντρώσαμε από το δασάκι.

Επιπλέον μάθαμε τι είναι η χλωρίδα και η πανίδα. Τα παιδιά αναζήτησαν στο διαδίκτυο εικόνες με φυτά και ζώα και τις ταξινόμησαν στις δύο κατηγορίες.

Ακόμα παρακολουθήσαμε και χορέψαμε ένα τραγούδι για μουσικοκινητική δραστηριότητα με τίτλο «Βόλτα στο δάσος».

Στο τέλος τα παιδιά ανά δύο στον Υπολογιστή έπαιξαν ένα παιχνίδι στο Φωτόδενδρο όπου ταίριαξαν τις ψηφίδες για να κάνουν το οικοσύστημα του δάσους.

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-11018

4Ο εργαστήριο

Τίτλος: Το δάσος καίγεται

Παρακολουθήσαμε το βίντεο «Το δάσος που αγαπάμε και προσέχουμε» για να μάθουν οι μαθητές/τριες τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του.

Μετά την παρακολούθηση του βίντεο, τέθηκαν ερωτήσεις : ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους; πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; εκτός από τις ανθρώπινες δραστηριότητες πού αλλού οφείλονται; τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του ίδιου του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου; με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;

Στη συνέχεια ταξινομήσαμε καρτέλες με αιτίες πυρκαγιάς σε τρείς κατηγορίες: α) Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε. β) Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση γ) Φυσικές αιτίες.

Επιπλέον τα παιδιά ζωγράφισαν το δάσος πριν και μετά την πυρκαγιά και αιτιολόγησαν γιατί δεν τους αρέσει να καίγεται.

Στη συνέχεια ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τρόπους προστασίας των δασών από την πυρκαγιά. Μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής ψηφιακής αφήγησης storyjumber οι μαθητές εισήγαγαν τις ζωγραφιές τους και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο

https://www.storyjumper.com/book/read/157955311

5Ο εργαστήριο

Τίτλος: Ο ρόλος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των Εθελοντικών Οργανώσεων στην προστασία του δάσους.

Κατά την επίσκεψή μας στο δασάκι είδαμε ένα πυροσβεστικό όχημα της Εθελοντικής Ομάδας Πολιτικής Προστασίας <<Αχαιός>>και χαρήκαμε πολύ που προστατεύει το δάσος.

Για να γνωρίσουμε το έργο τους , αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για αυτή την εθελοντική οργάνωση και μάθαμε ότι με περιπολίες φυλάνε «σκοπιά» στα ορεινά για να προλάβουν κάποια πυρκαγιά, αλλά και να ενημερώσουν επισκέπτες δασών πως απαγορεύεται η κυκλοφορία σε συγκεκριμένα μέρη. Επίσης παρέχουν πρώτες βοήθειες.

Επιπλέον πραγματοποιήθηκε ανάγνωση του εγχειριδίου του Πυροσβεστικού σώματος «Ο Καπνούλης συμβουλεύει…».

https://museum.fireservice.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B1.item.62/%CE%9F-%CE%9A%CE%91%CE%A0%CE%9D%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%97%CE%A3-%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CE%BD.html

6Ο εργαστήριο

Τίτλος: Αναλαμβάνουμε δράση

Το κουκλοθέατρο της Α. Ξηρομερίτου από τη Λαμία επισκέφτηκε το σχολείο μας και παρακολουθήσαμε παράσταση με τίτλο “ Ονείρατα στο δάσος”. Οι μαθητές διασκέδασαν ,χόρεψαν , απόλαυσαν την ενεργό συμμετοχή τους στην παράσταση αλλά κυρίως ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την προστασία των δασών. Μάλιστα δεν σταμάτησαν να λένε το σύνθημα του ήρωα του κουκλοθέατρου:

<<Σώστε τα δάση! Σώστε τη γη! Φέρτε τον ήλιο ξανά στη ζωή!>>

Στο τέλος της παράστασης ,τα παιδιά πήραν δώρο υπέροχες γαντόκουκλες.

Με αφορμή την παράσταση του κουκλοθέατρου θέσαμε τον προβληματισμό:. «Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς για να προστατεύσουμε το δάσος;». Με την τεχνική της ιδεοθύελλας οι μαθητές/τριες αποφάσισαν να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους,τους μαθητές/τριες άλλων νηπιαγωγείων και την τοπική κοινωνία για τους τρόπους προστασίας του δάσους ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την αλλαγή κάποιων συνηθειών που δημιουργούν κινδύνους στο δάσος. Έτσι αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια ψηφιακή αφίσα και να την προωθήσουμε.

7Ο εργαστήριο

Τίτλος: Αξιολόγηση-Αναστοχασμός

Πραγματοποιήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια και δημιουργία του τελικού εννοιολογικού χάρτη με στόχο την καταγραφή και τεκμηρίωση της νεοαποκτηθείσας γνώσης των παιδιών.

Τέλος τα παιδιά ξαναζωγράφισαν το δάσος και συγκρίναμε τις δύο ζωγραφιές

Άνοιξη

Η άνοιξη είναι η περίοδος που όλα πρασινίζουν και χιλιάδες έντομα βγαίνουν από τι φωλιές τους και μας επισκέπτονται. Εμείς για να την προσεγγίσουμε υλοποιήσαμε τις ακόλουθες δραστηριότητες.

  • Ο φίλος μας ο Picou Picou μάς γνώρισε τη νέα εποχή
  • Διαβάσαμε το βιβλίο <<Η άνοιξη>> της Ε. Φακίνου
  • Συζητήσαμε και ζωγραφίσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν αυτή την εποχή και δημιουργήσαμε << Το δέντρο της άνοιξης>>
  • Φτιάξαμε τη Σούλα την ανοιξούλα
  • Φορέσαμε <<μαρτάκια>>

Τα λουλούδια

  • Μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα λουλούδι
  • Γνωρίσαμε τι χρειάζεται ένα φυτό για να μεγαλώσει

  • Φυτέψαμε σπόρους λουλουδιών και τους παρατηρήσαμε να αναπτύσσονται
  • Κατασκευάσαμε τον κύκλο ζωής του λουλουδιού
  • Κάναμε λουλουδοκατασκευές
  • Καταγράψαμε τι γνωρίζουμε για τα έντομα
  • Λύσαμε τις απορίες μας διαβάζοντας το υπέροχο βιβλίο που ακολουθεί
  • Ταξινομήσαμε τα έντομα σε 3 κατηγορίες
  • Ζωγραφίσαμε πασχαλίτσες, μέλισσες και πεταλούδες
  • Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι<< Μια κάμπια πολύ…πεινασμένη>> του Έρικ Καρλ

  • Με βάση το παραμύθι, σε μία κάμπια αντιστοιχίσαμε φρούτα στις ημέρες που τα έφαγε
  • Κατασκευάσαμε τον κύκλο ζωής της πεταλούδας ομαδικά και ατομικά
  • Φτιάξαμε κυψέλη με μέλισσες
  • Συμπληρώσαμε ανοιχτά φύλλα εργασίας
  • Τέλος, κάναμε πολλές κατασκευές