Με αφορμή το γεγονός ότι πολλοί μαθητές μας πήγαιναν να βοηθήσουν τους γονείς τους στο μάζεμα των ελιών,σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα.
Τα παιδιά έφεραν στο σχολείο πολύτιμο υλικό(παραμύθια, συνταγές, ελιές, λάδι)και έτσι εμπλουτίσαμε το εποπτικό μας υλικό
Επεξεργαστήκαμε πίνακες ζωγραφικής και (τα παιδιά τους παρατήρησαν, μετά τους κρύψαμε και καλούνταν να θυμηθούν λεπτομέρειες από αυτούς όπως π.χ. πόσοι άνθρωποι ήταν στο πίνακα;Πόσοι άντρες, πόσες γυναίκες, πόσα ελαιόδεντρα ήταν, πόσοι κρατούσαν καλάθια κ.τ.λ.


Επισκεφθήκαμε έναν ελαιώνα όπου παρατηρήσαμε τα ελαιόδεντρα και μαζέψαμε ελιές

Επιστρέφοντας στο σχολείο, ζωγραφίσαμε την εμπειρία μας,

φτιάξαμε ομαδικά τον δικό μας ελαιώνα

και κάναμε ασκήσεις αρίθμησης με τις ελιές που μαζέψαμε

Διαβάσαμε το <<παραμύθι της ελιάς>> που μας έφερε ένας μαθητής μας και επειδή μας άρεσε πολύ είπαμε να το κάνουμε βιβλίο
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε σε μια φτωχογειτονιά ένα φτωχό μα πολύ καλόκαρδο κορίτσι που το έλεγαν Ελιά.Κάθε μέρα η Ελιά γύριζε τη γειτονιά της, έβλεπε τον κόσμο να ζει φτωχός και δυστυχισμένος και γύριζε στο σπίτι της πολύ στενοχωρημένη.Κάτι πρέπει να κάνω να τους βοηθήσω, σκεφτόταν. Κι από την άλλη μέρα κιόλας άρχισε. Βγήκε στη γειτονιά, κράτησε τα παιδιά της γειτόνισσας για να πάει να δουλέψει και να μπορεί να φέρει στα παιδιά της λίγο φαΐ.Μια άλλη μέρα πήγε στη γριούλα που ήταν άρρωστη, της μαγείρεψε, της σκούπισε το σπίτι, την έπλυνε, την ταΐσε. Την άλλη μέρα πάλι έβγαλε τον παράλυτο γέρο με το καρότσι του βόλτα, για να πάρει αέρα και ήλιο.Τα βράδια γύριζε κατάκοπη, μα ευχαριστημένη που είχε καταφέρει να δώσει λίγη χαρά στους φτωχούς ανθρώπους.Οι μέρες περνούσαν κι η Ελιά όλο δούλευε, όσο αδυνάτιζε. Μα έβλεπε πως ότι κι αν έκανε, ο κόσμος ήταν πάντα φτωχός και δυστυχισμένος.Αυτό τη στενοχωρούσε πάρα πολύ κι έτσι στενοχωρημένη κάθισε στην αυλή του σπιτιού της και συλλογιζόταν.– Τι να κάνω, τι να κάνω. Δεν μπορώ να βλέπω τόση δυστυχία.Το σπουργίτι που την είδε τόσο στενοχωρημένη – και που την αγαπούσε γιατί κάθε μέρα του έριχνε σπόρους και ψίχουλα – δεν άντεξε και πέταξε βαθιά στο δάσος.Εκεί βρήκε την καλή νεράιδα και της είπε:– Τρέξε, καλή νεράιδα, η Ελιά είναι πολύ στενοχωρημένη, χλωμή κι αδύνατη.Η καλή νεράιδα ανήσυχη έτρεξε στην αυλή της Ελιάς και τη ρώτησε:– Τι έχεις, Ελιά μου, κι είσαι τόσο λυπημένη;– Αχ, καλή μου νεράιδα. Δεν μπορώ να βλέπω τόση φτώχεια και δυστυχία γύρω μου.– Και τι θέλεις, δηλαδή;– θέλω να τους γίνω χρήσιμη, θέλω να τους προσφέρω κάτι πολύτιμο που να τους δώσει ζωή και χαρά.-Το θέλεις αλήθεια τόσο πολύ;– Και βέβαια το θέλω, δε βλέπεις πως έλιωσα από τη στενοχώρια μου;– Τότε σταμάτησε να στενοχωριέσαι, θα σε κάνω αυτό που θέλεις.Και τσουπ! την άγγιξε με το ραβδάκι της κι αμέσως η Ελιά έγινε ένα μεγάλο δέντρο, που έβγαλε φύλλα, λουλουδάκια άσπρα, που έγιναν ελιές πράσινες, μωβ, μαύρες.Έπεσαν στη γη, τα κουκούτσια φύτρωσαν, έγιναν δεντράκια και σχημάτισαν ένα μεγάλο ελαιώναΉρθαν οι γείτονες, μάζεψαν τις ελιές,έβγαλαν λάδι,έφαγαν, χόρτασαν, ρόδισαν τα μαγουλά τους, ζωήρεψαν κι άρχισαν να χαμογελούν και να ζουν ευτυχισμένοι.Για να ευχαριστήσουν την ελιά και να της δείξουν την αγάπη τους, πήραν το λάδι τους, το έβαλαν στο καντήλι, για να θυμίζουν στην Παναγιά και στο Χριστό, την καλοσύνη της ελιάς και την αγάπη της για τον κόσμο.Κι η Παναγιά με τη σειρά της την ευλόγησε. Κι ο Χριστός κάτω απ’ την ελιά ήρθε και ξεκουράστηκε.Κι εκείνη καμάρωνε ευχαριστημένη στη μέση στον ελαιώνα και φρόντιζε, όταν έρχονται οι άνθρωποι να τη μαζέψουν να ‘ναι γεμάτη ελιές, να χορταίνουν οι φτωχοί, και να φωτίζονται απ’ τις καντήλες όλες οι εκκλησιές.














Διαβάσαμε το μύθο για το πώς πήρε το όνομά της η πόλη της Αθήνας(διαμάχη θεάς Αθηνάς και θεού Ποσειδώνα)


τον ζωγραφίσαμε

και τον δραματοποιήσαμε
Ο βασιλιάς Κέρκοπας και οι κάτοικοι της πόλης

Η Αθηνά με τις άλλες θεές

Ο Ποσειδώνας με τους θεούς

Οι θεοί μαλώνουν για το όνομα της πόλης.

Ο Ποσειδώνας έκανε δώρο στην πόλη θαλασσινό νερό

Το δώρο του δεν άρεσε στους πολίτες

Η Αθηνά έκανε δώρο ένα δέντρο ελιάς,νίκησε και η πόλη πήρε το όνομά της

Παρατηρήσαμε αμφορείς για λάδι

(Συγκομιδή ελαιοκάρπου, 6ος αι.π.χ., Βρετανικό μουσείο)
και φτιάξαμε και δικούς μας


Τέλος η μαμά μιας μαθήτριας ήρθε στο σχολείο και μας βοήθησε να φτιάξουμε ελιόψωμα.
Γράψαμε τη συνταγή

τα ζυμώσαμε, τα ψήσαμε και τα πήραμε στο σπίτι να τα φάμε.
Ήταν πεντανόστιμα! Ευχαριστούμε κ. Μαρία!!!

