Ο μαγικός κόσμος των εντόμων!!!

Επιστρέφοντας στην τάξη μας μετά την καραντίνα , ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι!!!

Από τις πρώτες μέρες, στο διάλειμμα βρίσκαμε διάφορα έντομα. Τα παιδιά είχαν πολλές απορίες και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα για να τις λύσουμε. Ακολουθούν δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν για την προσέγγιση του κόσμου των εντόμων.

Θέσαμε την ερώτηση στα παιδιά<< Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη έντομα ;>> και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.

198174797_526720488367690_50907142330897681_n-tile

Μάθαμε τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ζώο για να θεωρείται έντομο

Στιγμιότυπο οθόνης (46)-tile

Παρατηρήσαμε εικόνες με έντομα και επιβεβαιώσαμε ότι έχουν τα παραπάνω κοινά χαρακτηριστικά.

Στιγμιότυπο οθόνης (47)-vert

Διαβάσαμε βιβλία για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας.

196548882_120940710076180_7688015024912967381_n-vert       b176520-tile

Τα παιδιά έφεραν έντομα από το σπίτι τους και τα παρατηρήσαμε με μεγεθυντικό φακό. Επίσης παρατηρήσαμε και τα έντομα που βρήκαμε στη αυλή μας.

 199027460_329915698645970_1298434481238683696_n - Αντιγραφή-tile

Ταξινομήσαμε τα έντομα σε ωφέλιμα και βλαβερά και κάναμε αντίστοιχη εργασία.

cats

197622496_235083851370657_5064894061264184165_n-tile

Επίσης τα παιδιά ζωγράφισαν ποιο έντομα θα ήθελαν να είναι και γιατί.

131324577_480918346303990_4853300352847916752_n-tile

Τα παιδιά επέλεξαν να γνωρίσουμε καλύτερα την πεταλούδα και τη μέλισσα

Πεταλούδα

Στιγμιότυπο οθόνης (52)-tile

Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο του Eric Carle << Μια κάμπια πολύ πεινασμένη>>

mia-kampia-poly-peinasmeni-9789604711246-1000-1214389-tile

και το παρακολουθήσαμε στο youtube στο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY. Σε αυτή την ιστορία μάθαμε  πώς μια κάμπια μεταμορφώνεται σε πεταλούδα.

Φυσικά δεν ξεχάσαμε τον φίλο μας τον Τζότζο που μας έκανε τόσο καλή παρέα στην τηλεκπαίδευση και μας μίλησε για το ίδιο θέμα.

Στιγμιότυπο οθόνης (50)-tile

Είδαμε και σε εικόνες τον κύκλο ζωής της πεταλούδας

Στιγμιότυπο οθόνης (51)-tile

τις τοποθετήσαμε στη σωστή θέση

199218575_961891177901705_2682474740022719690_n-tile

ζωγραφίσαμε τον κύκλο ζωής της

199937899_778134736204684_8731757036411991_n-tile

τον δραματοποιήσαμε

                                               κουκούλι                                                                    πεταλούδες

199018200_477926316633840_632476325167674486_n-horz

φτιάξαμε μια κατασκευή

197380140_123063583186699_4603601450874172343_n (1)-tile

και κάποιοι συμμαθητές μας έφεραν αληθινά κουκούλια πεταλούδας.

IMG_20210525_171444-tile197417437_144882577702304_4295719653331491085_n-tile

Επίσης κατασκευάσαμε πολύχρωμες πεταλούδες.

200350652_902232250332477_7585045177273966597_n-tile

Μέλισσα

Ακόμα μια φορά η καλή μας συνάδελφος Ειρήνη Πετρίδου, η δημιουργός του Τζότζο, μας ετοίμασε μια υπέροχη ιστορία με τίτλο<< Ο Τζότζο και η Μελένια η μελισσούλα>>. Σε αυτή την ιστορία μάθαμε πόσο πολύτιμο έντομο είναι η μέλισσα.

Στιγμιότυπο οθόνης (22)-tile

Επίσης μάθαμε την ιεράρχηση των μελισσών, τους εχθρούς τους  και τα προιόντα που μας προσφέρουν . Παρατηρήσαμε επιπλέον  εικόνες με φυσικές και τεχνητές κυψέλες και τον τρόπο που παράγεται το μέλι.

Στιγμιότυπο οθόνης (32)-tile

Ήρθε και ένας μελισσοκόμος(!!!) στο σχολείο μας και μας έδειξε τη στολή του, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή του μελιού , κερήθρες και μας κέρασε νοστιμότατο μέλι.

198618217_278398640740537_809682121152407567_n-horz

197096602_4415442955142197_5568788673155614322_n (1)-horz

Μάθαμε να ζωγραφίζουμε μέλισσες

CollageMaker_202141093122401-tile

131547299_2840311152781759_1347312989479624274_n-tile

και κυψέλες

197614534_541585910187726_1706790085639057466_n-tile

και φτιάξαμε μέλισσες με πλαστελίνη τις οποίες τοποθετήσαμε σε κυψέλη από ρολά χαρτιού.

131362366_486760345876177_7675361415382629534_n-vert 200801392_956367375187459_2177763381897766986_n-vert

Τέλος κατασκευάσαμε μέλισσες με ρολά χαρτιού και τις βγάλαμε στην αυλή να <<πετάξουν>> και να μαζέψουν <<νέκταρ>>

200253749_3100425356859491_884263422185213327_n-horz

131427208_284780673334863_4786657158325131986_n-horz

Σημείωση: Το συγκεκριμένο θέμα άρεσε τόσο πολύ στα παιδιά ώστε, για αρκετό διάστημα μετά το τέλος της προσέγγισής του, αυτά συνέχιζαν να μας φέρνουν έντομα για να τα παρατηρήσουμε!!!