Επιστρέφοντας στην τάξη μας μετά την καραντίνα , ήμασταν όλοι πολύ χαρούμενοι!!!
Από τις πρώτες μέρες, στο διάλειμμα βρίσκαμε διάφορα έντομα. Τα παιδιά είχαν πολλές απορίες και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα για να τις λύσουμε. Ακολουθούν δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν για την προσέγγιση του κόσμου των εντόμων.
Θέσαμε την ερώτηση στα παιδιά<< Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη έντομα ;>> και καταγράψαμε τις απαντήσεις τους.
Μάθαμε τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει ένα ζώο για να θεωρείται έντομο
Παρατηρήσαμε εικόνες με έντομα και επιβεβαιώσαμε ότι έχουν τα παραπάνω κοινά χαρακτηριστικά.
Διαβάσαμε βιβλία για να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας.
Τα παιδιά έφεραν έντομα από το σπίτι τους και τα παρατηρήσαμε με μεγεθυντικό φακό. Επίσης παρατηρήσαμε και τα έντομα που βρήκαμε στη αυλή μας.
Ταξινομήσαμε τα έντομα σε ωφέλιμα και βλαβερά και κάναμε αντίστοιχη εργασία.
Επίσης τα παιδιά ζωγράφισαν ποιο έντομα θα ήθελαν να είναι και γιατί.
Τα παιδιά επέλεξαν να γνωρίσουμε καλύτερα την πεταλούδα και τη μέλισσα
Πεταλούδα
Διαβάσαμε το υπέροχο βιβλίο του Eric Carle << Μια κάμπια πολύ πεινασμένη>>
και το παρακολουθήσαμε στο youtube στο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=75NQK-Sm1YY. Σε αυτή την ιστορία μάθαμε πώς μια κάμπια μεταμορφώνεται σε πεταλούδα.
Φυσικά δεν ξεχάσαμε τον φίλο μας τον Τζότζο που μας έκανε τόσο καλή παρέα στην τηλεκπαίδευση και μας μίλησε για το ίδιο θέμα.
Είδαμε και σε εικόνες τον κύκλο ζωής της πεταλούδας
τις τοποθετήσαμε στη σωστή θέση
ζωγραφίσαμε τον κύκλο ζωής της
τον δραματοποιήσαμε
κουκούλι πεταλούδες
φτιάξαμε μια κατασκευή
και κάποιοι συμμαθητές μας έφεραν αληθινά κουκούλια πεταλούδας.
Επίσης κατασκευάσαμε πολύχρωμες πεταλούδες.
Μέλισσα
Ακόμα μια φορά η καλή μας συνάδελφος Ειρήνη Πετρίδου, η δημιουργός του Τζότζο, μας ετοίμασε μια υπέροχη ιστορία με τίτλο<< Ο Τζότζο και η Μελένια η μελισσούλα>>. Σε αυτή την ιστορία μάθαμε πόσο πολύτιμο έντομο είναι η μέλισσα.
Επίσης μάθαμε την ιεράρχηση των μελισσών, τους εχθρούς τους και τα προιόντα που μας προσφέρουν . Παρατηρήσαμε επιπλέον εικόνες με φυσικές και τεχνητές κυψέλες και τον τρόπο που παράγεται το μέλι.
Ήρθε και ένας μελισσοκόμος(!!!) στο σχολείο μας και μας έδειξε τη στολή του, τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται για την εξαγωγή του μελιού , κερήθρες και μας κέρασε νοστιμότατο μέλι.
Μάθαμε να ζωγραφίζουμε μέλισσες
και κυψέλες
και φτιάξαμε μέλισσες με πλαστελίνη τις οποίες τοποθετήσαμε σε κυψέλη από ρολά χαρτιού.
Τέλος κατασκευάσαμε μέλισσες με ρολά χαρτιού και τις βγάλαμε στην αυλή να <<πετάξουν>> και να μαζέψουν <<νέκταρ>>
Σημείωση: Το συγκεκριμένο θέμα άρεσε τόσο πολύ στα παιδιά ώστε, για αρκετό διάστημα μετά το τέλος της προσέγγισής του, αυτά συνέχιζαν να μας φέρνουν έντομα για να τα παρατηρήσουμε!!!