Παιχνίδια και δραστηριότητες με το όνομά μας

Το όνομα αποτελεί μία πολύ αγαπημένη λέξη των παιδιών. Νιώθουν πολύ περήφανα όταν καταφέρνουν να το αναγνωρίσουν και να το γράψουν! Εξάλλου προσφέρονται καθημερινές ευκαιρίες γραφής του. Γράφουν το όνομά τους στις κατασκευές τους, στις εργασίες τους και σε άλλες καθημερινές ρουτίνες.

Έτσι και φέτος ασχοληθήκαμε με δραστηριότητες για την εκμάθηση του ονόματος. Το αναγνωρίσαμε, βρήκαμε το αρχικό γράμμα, το γράψαμε, το ανασυνθέσαμε, μετρήσαμε πόσα γράμματα έχει, συγκρίναμε και είδαμε ποιος έχει το μεγαλύτερο και ποιος το μικρότερο όνομα ,πόσοι έχουμε τον ίδιο αριθμό γραμμάτων, το χωρίσαμε σε φωνούλες (συλλαβές) κ. ά.

Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου

  • Απλώσαμε στο πάτωμα τα αρχικά γράμματα των ονομάτων των παιδιών. Αυτά προσπάθησαν να αναγνωρίσουν το δικό τους . Μετά, με τη συνοδεία μουσικής , χόρευαν με αυτά και μόλις σταματούσε τα πετούσαν ψηλά. Όταν έπεφταν κάτω, τα παιδιά έπρεπε να βρουν το δικό τους αρχικό και να πατήσουν πάνω του.

  • Τοποθετήσαμε στεφάνια στο πάτωμα και δίπλα τους τα αρχικά των ονομάτων των παιδιών. Με το σταμάτημα της μουσικής τα παιδιά έμπαιναν στο σωστό στεφάνι.
  • Διακοσμήσαμε το αρχικό μας με πολύχρωμα χαρτάκια

και με την τεχνική Zentagle Art. Ρίχναμε τα ζάρια( 1 σχέδιο- 1 χρώμα) και, ανάλογα με το τι τύχαινε το στολίζαμε . Την ιδέα την πήραμε από εδώ.

  • Φτιάξαμε τα αρχικά μας με μεγάλα τουβλάκια και τα “περπατήσαμε” ισορροπώντας πάνω τους.
  • Επιπλέον με την κυρία Λένια στο μάθημα των Αγγλικών γνωρίσαμε το αγγλικό αρχικό του ονόματός μας .

Η κυρία Λένια σε λευκά χαρτόνια  είχε σχεδιάσει το αρχικό γράμμα του κάθε παιδιού με χαρτοταινία. Τα παιδιά, αφού βρήκαν τα αρχικά τους, χρωμάτισαν με νερομπογιές όλο το χαρτί με διάφορα χρώματα. Όταν στέγνωσαν οι νερομπογιές, ξεκόλλησαν την χαρτοταινία και εμφανίστηκε το αρχικό τους γράμμα με “μαγικό” τρόπο!

Οι “φωνούλες”(συλλαβές) του ονόματός μου


Χτυπήσαμε με τα χέρια μας και με τα πόδια μας τις φωνούλες που έχει το όνομά μας( π.χ. Ο-λί-βι-α)
Συνεχίσαμε τοποθετώντας δίπλα στα ονόματά μας τόσα τουβλάκια όσα και οι φωνούλες τους.

Κάναμε και αντίστοιχα φύλλα εργασίας

Τα γράμματα του ονόματός μου

  • Καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών ήταν τοποθετημένες ανάποδα στο πάτωμα.

Με τη σειρά τα παιδιά έπαιρναν μία καρτέλα που ήταν γυρισμένη ανάποδα, αναγνώριζαν το όνομα και τη χάριζαν στο παιδί που του ανήκε ή για να του τη δώσουν έπρεπε το παιδί να μιμηθεί ένα ζώο.

  • Ανασύνθεση ονόματος και ταύτιση γραμμάτων με ξυλάκια χειροτεχνίας.

Σε φακέλους γράψαμε τα ονόματα των παιδιών. Στη συνέχεια, πήραμε τόσα ξυλάκια χειροτεχνίας όσα τα γράμματα του εκάστοτε ονόματος και με κόλλα ρευστή κολλήσαμε ένα γράμμα σε κάθε ξυλάκι. Τα παιδιά προσπάθησαν να ανασυνθέσουν το όνομά τους ταυτίζοντας τα γράμματα τοποθετώντας τα ξυλάκια στη σωστή σειρά. Μετά αντάλλαξαν φακέλους με τους φίλους τους και εργάστηκαν ανάλογα.

  • Τα παιδιά στόλισαν υπέροχα και με πολύ φαντασία το όνομά τους
  • Έφτιαξαν το κάστρο του ονόματός τους
  • Τέλος συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας