Εργαστήριο Δεξιοτήτων” Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί “(5ο-6ο εργαστήριο)

5ο εργαστήριο

Τίτλος: << Πλουραλισμός και ετερότητα >>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Αποδοχή της ετερότητας ως πλούτο για την κοινωνία μας

1η δραστηριότητα: Σαν το κύμα

Σχηματίσαμε υποομάδες των οκτώ ατόμων. Κάθε ομάδα στάθηκε σε κύκλο κοιτάζοντας το κέντρο του κύκλου. Κάθε μέλος τέντωσε τα χέρια σταυρώνοντάς τα στο ύψος των καρπών και έπιασε τα χέρια των δύο άλλων ατόμων απέναντί του. Κανένας δεν έπρεπε να κρατάει και τα δύο χέρια του ίδιου ατόμου. Χωρίς να αφήσουν τα χέρια, τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να προσπαθήσουν να ξεμπλέξουν και να φτιάξουν τον κύκλο τους με ενωμένα τα χέρια χωρίς να αφήσουν ούτε στιγμή αυτούς που κρατάνε. Δραστηριότητα πολύ καλή για την επικοινωνία και τη συνεργασία της ομάδας καθώς η ομάδα με ενωμένα τα χέρια κινείται σαν κύμα, δεξιά και αριστερά χωρίς να καταστρέφει τον κόμπο. Τα παιδιά αρχικά μπερδεύτηκαν αλλά στο τέλος κατάφεραν να ξεμπλέξουν( Ε, όχι και όλοι!). Σίγουρα πάντως όλοι το καταχάρηκαν .

2η δραστηριότητα: Βρείτε κάποιον…..

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σηκωθούν και να βρουν κάποιον που ταιριάζει σε μία από τις καταστάσεις που περιγράφαμε κάθε φορά. Βρείτε λοιπόν κάποιον/α που έχει το ίδιο χρώμα μάτια με εσάς, έχει γεννηθεί στον ίδιο τόπο με σας, γράφει με το ίδιο χέρι που γράφετε κι εσείς, ζει κοντά στη θάλασσα, έχει γνωρίσει πρόσφυγα, το όνομά του δεν είναι ελληνικό, αγαπά το σχολείο, είναι φίλος/η μου, υποστηρίζει την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα, του αρέσει ο χορός κ.τ.λ.

Παναθηναϊκός
Ολυμπιακός

6ο εργαστήριο

Τίτλος: << Αξιολόγηση του προγράμματος>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Ανάπτυξη κριτικής σκέψης

1η δραστηριότητα: Παίζουμε;

Τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγράφισαν τα δικαιώματά τους και τα κάναμε ψηφιακά παζλ με το πρόγραμμα Jigsaw Planet. Μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.jigsawplanet.com/t12345?viewas=08f48bf0efbc

2η δραστηριότητα: Πώς νιώθω… Αναδρομή.

Τα παιδιά σε κύκλο συζήτησαν ομαδικά για την εμπειρία συμμετοχής τους στα Εργαστήρια. Όλοι εξέφρασαν την άποψή τους.
Ενδεικτικές ερωτήσεις:
• Τι μου άρεσε από το πρόγραμμα;
• Τι δε μου άρεσε;
• Πώς ένιωσα όλο αυτό τον καιρό;
• Πώς θα αξιοποιήσω τα όσα έμαθα;

3η δραστηριότητα: Αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών

Τα παιδιά με πολύ φαντασία και όρεξη πρότειναν ιδέες, αντάλλαξαν απόψεις, συμφώνησαν, διαφώνησαν και τελικά δημιούργησαν μια μεγάλη τρισδιάστατη αφίσα με τα δικαιώματά τους.