Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(2ο εργαστήριο)

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

3. Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά: Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία

Τίτλος εργαστηρίου <<Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς>>

2ο εργαστήριο

Τίτλος: << Ζώα στο σχολείο και στη γειτονιά>>

Aρχικά περιηγηθήκαμε στους  εξωτερικούς χώρους του σχολείου. Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε με φωτογραφική μηχανή, τα πουλιά, τα έντομα,  τα ζουζούνια στον κήπο  του σχολείου. Παρατηρήσαμε επίσης και καταγράψαμε τα ζώα που  είδαμε στον περιβάλλοντα χώρο έξω από το σχολείο.

Είδαμε σπουργιτάκια που πετούσαν και κάθονταν στην σκεπή του Δημοτικού σχολείου. Στο μεγάλο κυπαρίσσι της αυλής ακούσαμε τα τιτιβίσματα τους μιας κι εκεί έχουν τις φωλιές τους.

Βρήκαμε ακρίδες, σαλιγκάρια, παρατηρήσαμε τον ιστό αράχνης και μια πεταλούδα κάθισε στα μαλλιά της κ. Κωνσταντίνας αλλά δεν προλάβαμε να τη φωτογραφίσουμε.

Στο απέναντι χωράφι ένα όμορφο άλογο βοσκούσε χορταράκι.

Επιστρέφοντας στην τάξη, παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες και τα παιδιά περιέγραψαν τα ζώα που είδαν και τις εντυπώσεις τους, τα οποία καταγράψαμε.

Στην επόμενη δραστηριότητα ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι γιατί θα κάναμε μια βόλτα στη γειτονιά.

Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε με φωτογραφικές μηχανές  ζώα, ανάγκες και συνήθειές τους.

Συναντήσαμε κοτούλες , το σκυλάκι της φίλης μας της Ιόλης και σε ένα μικρό κήπο η έκπληξή μας ήταν μεγάλη όταν είδαμε χελώνες να είναι σε χειμερία νάρκη.

Επίσης συναντήσαμε πολλές γατούλες, άλογα, ένα γέρικο σκυλί που εντυπωσίασε τα παιδιά και το γατάκι της φίλης μας της Αμέλιας που έπαιξε μαζί μας.

 Στην τάξη πια συγκεντρώσαμε τα δεδομένα, τα καταγράψαμε, και τα παιδιά έβαλαν  συμπεράσματα ως προς τα χαρακτηριστικά των ζώων που συνάντησαν, τις φωλιές τους, τις συνήθειές τους.

Ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους και εμπλουτίσαμε τη γωνιά του εργαστηρίου με το υλικό που συγκεντρώσαμε.