25η Μαρτίου 1821: Η Επανάσταση κι ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που περιείχε πίνακες ζωγραφικής με θέμα τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου

Μάθαμε και εικονογραφήσαμε ένα σχετικό ποίημα

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας με τα πρόσωπα της ιστορίας

Επανάσταση 1821

Επικεντρωθήκαμε στο κρυφό σχολειό. Εξηγήσαμε στα παιδιά ότι τα χρόνια που οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι, οι Τούρκοι απαγόρευαν στα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο για να ξεχάσουν την γλώσσα και την πατρίδα τους. Ωστόσο τα Ελληνόπουλα, σιγοτραγουδώντας το τραγουδάκι: “Φεγγαράκι μου λαμπρό” πήγαιναν κρυφά σχολείο στις εκκλησίες και δάσκαλοι τους ήταν οι παπάδες.

Παρακολουθήσαμε και ένα βίντεο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.youtube.com/watch?v=m05sNgV35TY

Επεξεργαστήκαμε τον υπέροχο πίνακα του Νικόλαου Γύζη: “Το κρυφό σχολειό”. Τραγουδώντας το τραγούδι, τα παιδιά “μπήκαν” μέσα στον πίνακα. Περιέγραψαν τι βλέπουν, τι ακούνε και πώς νιώθουν. Επίσης είπαν ποιο πρόσωπο του πίνακα θα ήθελαν να είναι και γιατί.

Ο πίνακας σε παζλ εδώ

Η κατασκευή μας

Επιπλέον φτιάξαμε ομαδικά ένα στεφάνι με εικόνες ηρώων της Επανάστασης

Ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας ντυμένους Τσολιάδες και Αμαλίες

Καταθέσαμε στεφάνι στο Ηρώο

Παρελάσαμε

και αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας από την παρέλαση.

Χρόνια πολλά σε όλους με ειρήνη και ελευθερία!!!

Δραστηριότητες για τα χρώματα

Γνωρίσαμε τα 3 βασικά χρώματα

ΚΟΚΚΙΝΟ ΜΠΛΕ ΚΙΤΡΙΝΟ

και τα συμπληρωματικά

Μοιράσαμε εικόνες στα παιδιά και τις τοποθέτησαν στο σωστό στεφάνι ανάλογα με το χρώμα τους

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τις αναμίξεις των χρωμάτων

Σε ακουαρέλα πειραματιστήκαμε, κάναμε αναμίξεις και δημιουργήσαμε νέα χρώματα

Παίξαμε online παιχνίδια

Ζωγραφίσαμε αντιπροσωπευτικές εικόνες από κάθε χρώμα

Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας χρώμα ( Νίκησε το ροζ κατά κράτος!)

Ετοιμάσαμε τόμπολες ταύτισης χρωμάτων και κάναμε διαγωνισμό ταχύτητας.

Ποιος θα συμπληρώσει πρώτος την καρτέλα του;

Δημιουργήσαμε έναν υπέροχο πολύχρωμο πίνακα ζωγραφικής

και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με μοτίβα και χρώματα που έδειχναν τα ζάρια που ρίχναμε κάθε φορά.

Επιπλέον γνωρίσαμε την τεχνική της τρελογραμμής ή ατέρμονης γραμμής

Παίξαμε και ένα παιχνίδι όπου είχαμε δημιουργήσει μία διαδρομή με χρώματα. Τα παιδιά έριχναν δύο ζάρια και τοποθετούσαν το σώμα τους στα χρώματα που τύχαιναν.

Τέλος με την κυρία Λένια στα Αγγλικά μάθαμε το τραγούδι “The Rainbow Colors Song”

Όσο ακούγαμε το τραγούδι τοποθετούσαμε τις αντίστοιχες κάρτες στη σωστή σειρά

Pancake Day: Η ημέρα της Αγγλικής τηγανίτας

Με την κυρία Λένια αναβιώσαμε το αποκριάτικο έθιμο της τηγανίτας που προέρχεται από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα παιδιά έμαθαν για την Ημέρα της τηγανίτας μέσα από πολλές εικόνες, έμαθαν τα υλικά και τα σκεύη που χρειάζονται στα Αγγλικά, έφτιαξαν τηγανίτες και τις έφαγαν με τον παραδοσιακό Βρετανικό τρόπο( με ζάχαρη άχνη) και έμαθαν ένα κλασικό ποιηματάκι για την ημέρα αυτή.

Επίσης, ενισχύοντας το πρόγραμμα της Ομαλής Μετάβασης, συμμετείχαμε στο θεατρικό του Δημοτικού Σχολείου όπου τραγουδήσαμε το ποιηματάκι και πήραμε μέρος στη διασχολική σκυταλοδρομία με pancakes που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Ε΄και ΣΤ τάξης.

Μετά ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κυρία Λένια και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ακράτας για τη συνεργασία στο project και την κ. Αρχοντούλα και την κ. Μαρία για τη βοήθεια τους.

Απόκριες- Σαρακοστή

Οι Απόκριες είναι από τις πιο αγαπημένες γιορτές των μικρών αλλά και των μεγάλων!! Έτσι, κι εμείς στο σχολείο μας, στα πλαίσια αυτής της θεματικής, φτιάξαμε πολλές κατασκευές, γιορτάσαμε, παίξαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και διασκεδάσαμε!

Ζωγραφίσαμε τις αποκριάτικες στολές μας

Συμπληρώσαμε το κρυπτόλεξο της Αποκριάς

Ανασυνθέσαμε λέξεις σχετικές με τις Απόκριες

Τραγουδήσαμε και αποδώσαμε μουσικοκινητικά το τραγούδι “Ο παλιάτσος”

“Ο παλιάτσος” (στίχοι και κινήσεις)

Ένας (τον αριθμό ένα με το δάχτυλο)  παλιάτσος είμαι εγώ (δείχνω τον εαυτό μου από πάνω ως κάτω)
καλή σας μέρα (χαιρετάω)

Ξέρω να κλαίω (σχηματίζω δάκρυα κάτω από τα μάτια), να γελάω (με τα δυο μου δάχτυλα περιγράφω το χαμόγελο στο στόμα μου), να πονώ (παίρνω έκφραση πόνου στο πρόσωπο και κουρνιάζω)
ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα (απλώνω το ένα χέρι δεξιά το άλλο αριστερά)
γι’ αυτό μπορώ να σας το πω…

ρεφρέν(α)
Τραγούδι λέω δυνατά (βάζω τα δυο μου χέρια γύρω από το στόμα σαν να φωνάζω και να δημιουργώ χωνί)
ν’ ακούσουν όλα τα παιδιά ( δείχνω τους συμμαθητές μου)
ν’ ακούσει η πολιτεία (δείχνω κάπου έξω πχ παράθυρο)
(εδώ στο τραγούδι έχει 3 χτυπήματα τα οποία τα κάνω είτε με τα πόδια είτε με παλαμάκια)
κι απ’ το τραγούδι μου αυτό
παλιάτσοι άλλοι εκατό  (κουνώ όλα μαζί τα δάχτυλα για να δείξω την έννοια του πολυ) να βγουν στην κοινωνία
Χ2
ρεφρέν(β)
Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα
να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής
να τραγουδάς κι εσύ απ’ την πλατεία
να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις
(σε όλη τη στροφή πιανόμαστε σε κύκλο με χεράκια και πηγαίνουμε μέσα έξω)

Ένας παλιάτσος είμαι εγώ
καλή σας μέρα…(χαιρετάμε και ξαπλώνουμε στο πάτωμα)

( Την ιδέα την πήραμε από εδώ)

Με αφορμή το τραγούδι συζητήσαμε για τα συναισθήματα της χαράς, της λύπης, του θυμού και του φόβου. Θέσαμε καταστάσεις προβληματισμού: Γιατί μπορεί να κλαίει ο παλιάτσος; Τι τον κάνει να γελά; Πότε πονάει; Πότε θυμώνει; Εσείς πότε νιώθετε χαρά, λύπη, θυμό, φόβο;

Αποδώσαμε τις σκέψεις μας σε φύλλο εργασίας

Φτιάξαμε κλόουν με χάρτινα πιάτα και με χαρτοσακούλες

και παζλ

Φυσικά δεν νοούνται Απόκριες χωρίς μάσκες!!!

Τσικνοπέμπτη!!!

Φτιάξαμε και φορέσαμε καπέλα με τα αγαπημένα μας ζωάκια

“Τσικνίσαμε” με νόστιμα σουβλάκια που μας κέρασε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Τους ευχαριστούμε πολύ!

Η φίλη μας η Ιόλη μας χάρισε υπέροχα δωράκια! Σε ευχαριστούμε !!!

Χορέψαμε ,τραγουδήσαμε και φωτογραφηθήκαμε μαζί με το 1ο Δημοτικό Σχολείο.

Ζωγραφίσαμε πώς τα περάσαμε την Τσικνοπέμπτη

Καθαρά Δευτέρα- Σαρακοστή

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πληροφορίες για τον χαρταετό

Ζωγραφίσαμε τον χαρταετό που ονειρευόμαστε να έχουμε

Φτιάξαμε τους δικούς μας μοναδικούς χαρταετούς

και μια ομαδική κατασκευή με σερπαντίνες

Η κυρά Σαρακοστή

Για να γνωρίσουμε την κυρά Σαρακοστή( πολλά νήπια την θυμούνταν!) “διαβάσαμε” το εικονόλεξο και εξηγήσαμε στα παιδιά ότι η κυρά Σαρακοστή ήταν σαν ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι το Πάσχα.

Ακούσαμε το αντίστοιχο τραγούδι

Παίξαμε online παιχνίδια

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=778368

Κάναμε ένα φύλλο εργασίας με τα 7 πόδια της κυρά Σαρακοστής και τα σαρακοστιανά φαγητά.

Σχεδιάσαμε, με καθοδηγούμενη ζωγραφική, τις δικές μας Σαρακοστές και τα παιδιά τις πήραν στο σπίτι τους.

Επιπλέον τα παιδιά έφτιαξαν Σαρακοστές με ό, τι υλικό ήθελαν ενισχύοντας τη φαντασία τους

Αποκριάτικο πάρτι!!!

Οι προσκλήσεις

Οι οικοδεσπότες

Το μενού

Οι καλεσμένοι (Τα πρωτάκια μας)

Τα παιχνίδια μας

μουσικές καρέκλες-μουσικά καπέλα
σκυταλοδρομία με σερπαντίνες- μαγικό αερόστατο!
Κάνε ό, τι κάνω
Μην πέσει το μπαλόνι!

Καλές Απόκριες και καλή Σαρακοστή σε όλους!!!

Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών και βασικών γνώσεων Υποστήριξης Ζωής

Τη Δευτέρα 4-3-2023 παρακολουθήσαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού σχολείου Ακράτας ένα πολύ ενδιαφέρον βιωματικό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών και βασικών γνώσεων Υποστήριξης Ζωής το οποίο διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού Σχολείου και 1ου Νηπιαγωγείου Ακράτας. Τα μέλη του εθελοντικού Σωματείου ΕΠΟΜΕΑ Αιγιαλείας μάς έδειξαν πώς σώζουμε ζωές, πώς κάνουμε ΚΑΡΠΑ και πώς χρησιμοποιούμε τον απινιδωτή.

Μάλιστα, όσοι θέλαμε, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε πρακτική πάνω στην κούκλα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτών.

Οφείλουμε να συγχαρούμε τον Σύλλογο Γονέων για την ωραία πρωτοβουλία κ την οργάνωση του σεμιναρίου, τους εθελοντές της ΕΠΟΜΕΑ για την πολύ ουσιαστική επιμόρφωση, το Δημοτικό Σχολείο για τη φιλοξενία και όλους εσάς για τη συμμετοχή σας.