Πάσχα

Ακολουθούν δραστηριότητες που υλοποιήσαμε για τη μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας, το Πάσχα.

  • Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι γνωρίζουν για το Πάσχα και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη.
  • Ζωγραφίσαμε σημαντικά πασχαλινά γεγονότα και δημιουργήσαμε “Το μεγάλο αυγό του Πάσχα”.
  • Γνωρίσαμε τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας
  • Τα παιδιά ζωγράφισαν το γεγονός που τους έκανε μεγαλύτερη εντύπωση.
  • Δημιουργήσαμε τη λέξη ΠΑΣΧΑ με διάφορους τρόπους
  • Συμπληρώσαμε την ακροστιχίδα του ΠΑΣΧΑ
  • Συμπληρώσαμε έναν πίνακα διπλής εισόδου
  • Επικεντρωθήκαμε στην Ανάσταση του Λαζάρου και είπαμε στα παιδιά ότι στη χώρα μας υπάρχει ένα έθιμο από παλιά. Τα παιδιά πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούσαν τα “κάλαντα του Λαζάρου“, κρατώντας στα χέρια τους ένα καλαθάκι, το οποίο ήταν στολισμένο με λουλούδια της άνοιξης και οι γυναίκες τα φίλευαν.

Αποφασίσαμε να αναβιώσουμε το έθιμο και μάθαμε τα κάλαντα.

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,
ήρθε η Κυριακή που τρων’ τα ψάρια.

Βάγια, βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρια, τον κολιόν
και την άλλη Κυριακή,
ψήνουν το παχύ αρνί.

– Πού ’σαι Λάζαρε, πού είναι η φωνή σου
που σε γύρευε η μάνα κι η αδερφή σου.

Βάγια, βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρια, τον κολιόν
και την άλλη Κυριακή,
ψήνουν το παχύ αρνί.

– Ήμουνα στη γη, στη γη βαθιά χωμένος
κι από τους εχθρούς, εχθρούς βαλαντωμένος.

Βάγια, βάγια των βαγιών,
τρώνε ψάρια, τον κολιόν
και την άλλη Κυριακή,
ψήνουν το παχύ αρνί.

Φτιάξαμε λαζαράκια με ποτήρια μιας χρήσης και τραγουδήσαμε τα κάλαντα σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου. Εκεί μας κέρασαν νόστιμα γλυκίσματα!

Επιπλέον φτιάξαμε Λαζαράκια δηλαδή ψωμάκια που τους δώσαμε το σχήμα ανθρώπου με σταυρωμένα χέρια , όπως ήταν δηλαδή ο Λάζαρος όταν τον βρήκε ο Χριστός. Ευχαριστούμε την κυριά Αρχοντούλα και την κυρία Μαρία για την πολύτιμη βοήθειά τους!

  • Γνωρίσαμε τα λουλούδια σύμβολα του Ελληνικού Πάσχα και τις παραδόσεις που σχετίζονται με αυτά( Πηγή: <<Οι μύθοι των λουλουδιών>> εκδόσεις Στρατίκη.

Η παπαρούνα

Η χριστιανική παράδοση θέλει την παπαρούνα να φυτρώνει κάτω από τον σταυρό του Χριστού. Κατά τη διάρκεια της Σταύρωσης, οι σταγόνες από το αίμα του που έπεφταν πάνω στα πέταλα της, μετέτρεψαν τις παπαρούνες από άσπρες που ήταν πριν σε κόκκινες. Διαβάσαμε δύο υπέροχες ιστορίες που αναφέρονται σε αυτό το γεγονός: “Τα λουλούδια της ελπίδας” της Ρένας Ρώσση Ζαίρη από τη συλλογή “Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα” και ¨Ο κοκκινολαίμης και η παπαρούνα”.

Τα παιδιά έφεραν παπαρούνες και παρατηρήσαμε τον μαύρο σταυρό που έχουν στο κέντρο τους. Επίσης ζωγράφισαν παπαρούνες με τέμπερες και φτιάξαμε τις πασχαλινές ευχετήριες κάρτες.

Την ιστορία του κοκκινολαίμη και της παπαρούνας την παίξαμε στο κουκλοθέατρο.

Η κουτσουπιά

Η κουτσουπιά αποκαλείται ως «Δένδρο του Ιούδα» . Σύμφωνα με τις ευαγγελικές περικοπές ο Ιούδας ,αφού πρόδωσε τον Ιησού Χριστό, μετάνιωσε και κρεμάστηκε σε μια κουτσουπιά.

Η κουτσουπιά του σχολείου μας

Η πασχαλιά

Διαβάσαμε την ιστορία και ζωγραφίσαμε πασχαλιές

Τα κρινάκια


Η παράδοση λέει ότι  ο Χριστός  ανεβαίνοντας τον Γολγοθά σηκώνοντας τον σταυρό, όπου έπεφτε ο ιδρώτας του, φύτρωνε ένα άσπρο κρινάκι.

  • Συζητήσαμε  για  τα  κυριότερα  ήθη και  έθιμα του ελληνικού Πάσχα. Στη  συνέχεια   παρουσιάσαμε  δύο  ομάδες  καρτών. Μια  με  εικόνες εθίμων  του  Πάσχα  και  μία  με  αντίστοιχα αινίγματα . Οι  κάρτες  με  τις  εικόνες των  εθίμων  τοποθετήθηκαν  στο  χαλάκι  Beebot  και  οι κάρτες  των  αινιγμάτων τοποθετήθηκαν  ανάποδα  πάνω  στο  τραπέζι. Ένα  παιδί κάθε φορά διάλεγε  μια κάρτα- αίνιγμα, του το διαβάζαμε και  μάντευε την  απάντηση. Έπειτα ,ακολουθώντας  τη  σωστή  διαδρομή , οδηγούσε  το  ρομποτάκι  Beebot στην αντίστοιχη  εικόνα.
  • Με την κυρία Λένια παρακολουθήσαμε ένα επεισόδιο με την Πέππα το γουρουνάκι στα Αγγλικά όπου η Πέππα και οι φίλοι της συμμετέχουν σε κυνήγι σοκολατένιου αυγού.

Έπειτα τα παιδιά κλήθηκαν να θυμηθούν πού είχε βρει κάθε ζωάκι το αυγό και να αντιστοιχίσουν τις εικόνες.

Συμπλήρωσαν και ένα αντίστοιχο φύλλο εργασίας

Στη συνέχεια τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες( bunny, cross…) και έψαξαν τα αυγά της ομάδας τους στην τάξη. Όλοι κέρδισαν έναν σοκολατένιο θησαυρό!

Επιπλέον φτιάξαμε τα δικά μας μοναδικά αυγά και γράψαμε πασχαλινές ευχές.

  • Βάψαμε και αληθινά πασχαλινά αυγά
  • Φυσικά κάναμε και πολλές ωραίες κατασκευές.
σταυρός με θαλασσόξυλα
Οι 12 μαθητές

Καλό Πάσχα σε όλους!

Εργαστήριο Δεξιοτήτων” Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί “(1ο-2ο εργαστήριο)

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

1.ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Τίτλος εργαστηρίου ” Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί”

Τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού δεν είναι ένα σύνολο από ψυχρούς νομικούς κανόνες. Αν πρόκειται να λειτουργήσουν και να αποκτήσουν νόημα, θα πρέπει να χρησιμεύσουν ως μέσα και κατευθυντήριες γραμμές στις προσπάθειές μας να ζούμε με ισότητα και δικαιοσύνη στην καθημερινή μας ζωή. Τα δικαιώματα του παιδιού προστατεύονται διεξοδικά από ένα ευρύ σύνολο από διεθνή και περιφερειακά όργανα που καλύπτουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, το ανθρωπιστικό και προσφυγικό δίκαιο. Τα παιδιά επωφελούνται από τα δικαιώματα που περιέχονται στο ευρύτερο διεθνές δίκαιο. Aποτελεί υποχρέωση του κράτους να στηρίζει το παιδί και να παρεμβαίνει όταν παραβιάζονται τα δικαιώματα του.

1ο εργαστήριο

Τίτλος: << Γνωριμία της ομάδας-Το συμβόλαιο μας >>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες αυτοπαρουσίασης

1η δραστηριότητα: Εγώ, εσύ, αυτός/ή…..ΕΜΕΙΣ

Εκπαιδευτικός και παιδιά καθίσαμε σε κύκλο και διερευνήσαμε γιατί επιλέχτηκε να καθίσουμε έτσι. Ακούστηκαν οι απόψεις των παιδιών…….

Στο τέλος εστιάσαμε στο ότι ο κύκλος δεν έχει αρχή και τέλος, συνεπώς ΔΕΝ υπάρχει πρώτος και τελευταίος.

Εν συνεχεία, το κάθε παιδί παρουσίασε τον εαυτό του επικεντρώνοντας στο τι πράγμα/δραστηριότητα/χόμπι πιστεύει ότι είναι καλός/ή.

2η δραστηριότητα: Εγώ και ο/η άλλος/η.

Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ζευγάρια όπου ο ένας παρουσίασε τον εαυτό στον άλλο/η, ο οποίος έπρεπε να συγκρατήσει όλες αυτές τις πληροφορίες για τον φίλο του. Στη συνέχεια παρουσίασαν  ο ένας τον άλλο στην ολομέλεια στον κύκλο.

3η δραστηριότητα: Το συμβόλαιό μας

Θέσαμε την ερώτηση: ¨Τι σημαίνει δικαίωμα;” και, επειδή οι απαντήσεις ήταν αρκετά ασαφείς, εξηγήσαμε στα παιδιά ότι δικαίωμα είναι κάτι που μπορώ να έχω ή να κάνω και δεν μπορεί κάποιος άλλος να το απαγορεύσει.

Στη συνέχεια αναρτήσαμε την ακροστιχίδα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (κάθετα) και τα παιδιά κλήθηκαν να πουν λέξεις που αρχίζουν από κάθε αρχικό γράμμα της ακροστιχίδας και σχετίζονται με το κλίμα που θα ήθελαν να υπάρχει στις συναντήσεις – εργαστήρια που θα κάνουμε στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. Έγραψαν τις λέξεις στην ακροστιχίδα και έτοιμο το το Συμβόλαιο της ομάδας μας!

2ο εργαστήριο

Τίτλος: << Η Χάρτα των δικαιωμάτων>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Γνωριμία με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων (ΟΔΔΑ) και τα   Δικαιώματα του Παιδιού                                           

1η δραστηριότητα: Διάλεξε εικόνα

Είχαμε επιλέξει εικόνες με ανθρώπους που διαβιώνουν σε περιβάλλον φτώχειας, χωρίς φαγητό, στέγη, ασφάλεια κλπ (τόσες όσες και τα παιδιά ) και τις τοποθετήσαμε στη μέση του κύκλου. Τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν μια εικόνα και στη συνέχεια να την περιγράψουν στην ολομέλεια. Επικεντρωθήκαμε στις θεματικές που αναδύθηκαν και τις συσχετίσαμε με τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.

Παρουσιάσαμε την Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων εν συντομία, εστιάζοντας στο ότι α) είναι εγγενή (δεν μπορεί να χάσει κάποιος τα δικαιώματά του αφού είναι ταυτόσημα με την ίδια την ανθρώπινη ύπαρξη). β) είναι αδιαίρετα (κανένα δικαίωμα δεν είναι πιο σημαντικό από ένα άλλο). γ) είναι αλληλένδετα (όλα τα δικαιώματα έχουν δυναμική αλληλεξάρτηση).

2η δραστηριότητα: Έχεις δικαιώματα. Μάθε τα

Από το site του Συνήγορου του Παιδιού και από το site της κ. Ανθής Ζήση παρουσιάσαμε εικονογραφημένα τα Δικαιώματα του Παιδιού και ζητήσαμε να μας τα αναγνωρίσουν και να μιλήσουν για τη σημαντικότητά τους.

Επίσης συμμετείχαμε σε διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Χαμόγελου του
Παιδιού με θέμα «Δικαιώματα  του Παιδιού».

Η Ψυχολόγος του Τμήματος Πρόληψης κι Ευαισθητοποίησης Παιδιών, Γονέων κι Εκπαιδευτικών ,αλληλεπίδρασε με τα παιδιά ρωτώντας τα αν γνωρίζουν τη λέξη δικαίωμα και τα προέτρεψε να πουν κάποια δικαιώματα. Με τη σειρά της ανέφερε τον ρόλο του Χαμόγελου ο οποίος είναι να βοηθάει τα παιδιά που στερούνται κάποια από αυτά τα βασικά δικαιώματα (στέγη, οικογένεια, σχολείο…)και τους γνώρισε  την Εθνική Γραμμή SOS 1056 του Χαμόγελου του Παιδιού .

 

και παίξαμε online παιχνίδια

https://wordwall.net/resource/8316037/memory-game-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

3η δραστηριότητα: Ζωγραφίζω το δικαίωμά μου να….

Τα παιδιά ανέλαβαν να ζωγραφίσουν ένα από τα βασικά δικαιώματα που συνδέονται με τον αυτοσεβασμό και την αυτοπροστασία, έτσι όπως αυτά τα αντιλαμβάνονται.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων” Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί “(3ο-4ο εργαστήριο)

3ο εργαστήριο

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Αποδοχή της διαφορετικότητας

Τίτλος: <<Όλοι ίσοι μα και διαφορετικοί >>

1η δραστηριότητα: Να αλλάξουν θέση όσοι…

Τα παιδιά κάθισαν σε κύκλο και αφαιρέσαμε μια καρέκλα. Αρχίσαμε λέγοντας: «Να αλλάξουν θέση όσοι έχουν…. π.χ ξανθά μαλλιά, παίζουν ποδόσφαιρο, αγαπούν τα ζώα, τρώνε παστίτσιο, μισούν τον πόλεμο κλπ. για να αναδειχτούν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας. Το παιδί που δεν έπιανε καρέκλα στην αλλαγή παρέμενε στον κύκλο και επέλεγε ποιοι θα αλλάξουν θέση.

2η δραστηριότητα: Είμαστε στο ΕΜΕΙΣ

Τα παιδιά καθισμένα σε κύκλο. Γράψαμε ως τίτλο στον πίνακα τη φράση: «Φεύγω για διακοπές, αλλά πρώτα πρέπει να καθαρίσω το δωμάτιό μου». Ένα παιδί άρχισε το παιχνίδι λέγοντας τη φράση: «Φεύγω για διακοπές, αλλά πρώτα πρέπει να καθαρίσω το δωμάτιό μου και ταυτόχρονα έδειχνε με παντομίμα πώς «καθαρίζει το δωμάτιο του/της». Στη συνέχεια κάθε παιδί επαναλάμβανε αυτά τα αρχικά λόγια και την κίνηση, και μετά πρόσθετε κάτι δικό του με μία ανάλογη κίνηση. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού εμείς γράφαμε τις ενέργειες που προσέθετε κάθε παίκτης με τη σειρά (ώστε να τις θυμούνται οι μαθητές στο τέλος καθώς αύξανε η λίστα). Στο τέλος όλη η ομάδα επανέλαβε τη σειρά φράσεων και κινήσεων μαζί. Κλείνοντας, υπογραμμίσαμε το νόημα του να αποδεχόμαστε και να αλληλοσυμπληρωνόμαστε, αν και διαφορετικοί.

3η δραστηριότητα: Μπροστά στην αλήθεια

Τα παιδιά, κοιτώντας σε καθρέφτη, προσπάθησαν να γράψουν σε ένα χαρτί το όνομα τους ή οτιδήποτε άλλο αυτά ήθελαν χωρίς να επιτρέπεται να κοιτάξουν στο χαρτί. Τελειώνοντας ρωτήθηκαν τους φάνηκε. Ήταν εύκολο; Έχουν σκεφτεί ότι υπάρχουν άνθρωποι που παρότι προσπαθούν, είναι πέρα από τις δυνάμεις τους να κάνουν κάτι που αυτά το κάνουν με εξαιρετική ευκολία;

4ο εργαστήριο

Τίτλος: << Τα προσφυγόπουλα ήρθαν στο σχολείο μας>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Ανάπτυξη ενσυναίσθησης, αποδοχής και σεβασμού των προσφύγων

1η δραστηριότητα: Αν και μακριά, τόσο κοντά

Επιλέξαμε την ταινία “Ειρήνη” και την προβάλαμε στα παιδιά αρχικά με κλειστό ήχο. Αυτά κλήθηκαν να μαντέψουν την πλοκή της. Στη συνέχεια την ξαναπροβάλαμε ,άκουσαν τους πραγματικούς διαλόγους και τους σύγκριναν με τους δικούς τους.

Σε ερώτημά μας αν κατάλαβαν τι είναι η Ειρήνη και γιατί μετακινείτε συνεχώς , τα παιδιά απάντησαν ότι η Ειρήνη είναι γυφτάκι που κάηκε το σπίτι της. Τότε είπαμε ότι η Ειρήνη είναι πρόσφυγας. Τα περισσότερα παιδιά δεν ήξεραν τι σημαίνει η λέξη και έτσι τους εξηγήσαμε ότι πρόσφυγας είναι αυτός που αναγκάζεται να εγκαταλείψει την πατρίδα του και να καταφύγει σε μια ξένη χώρα επειδή κινδυνεύει.

Έχοντας καρτέλες για αναδιήγηση της ιστορίας της Ειρήνης( από την κ.Τάνια Μάνεση) , τα παιδιά τις έβαλαν στη σωστή σειρά: ήσυχο χωριό, Πετροφάγοι, μεταξωτές ουρές, μουντζουρωμένα κοράκια, πλούσια πολιτεία, φτωχή πολιτεία, οικογένεια Καλόκαρδου.

Παίξαμε και online παιχνίδια

2η δραστηριότητα: Περπατώ και μιμούμαι

Τα παιδιά δραματοποίησαν την ιστορία. Πήραν την τσάντα τους και περπάτησαν γρήγορα (όπως η Ειρήνη που εγκατέλειψε βιαία τη χώρα της), προσεκτικά (όπως η Ειρήνη που περνούσε από δύσβατα μέρη), κουρασμένα (όπως η Ειρήνη μετά από ταλαιπωρία), χαρούμενα (όπως η Ειρήνη που βρήκε τον Καλόκαρδο) κτλ.

3η δραστηριότητα: Φεύγω και παίρνω μαζί μου….

Ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν και να αιτιολογήσουν ποια 5 πράγματα θα έπαιρναν μαζί τους αν ήταν «πρόσφυγες» που εγκαταλείπουν την πατρίδα τους . Ενδεικτικές απαντήσεις: ρούχα, φαγητό, φωτογραφίες με την οικογένειά τους, εικόνα Του Χριστού …

Εργαστήριο Δεξιοτήτων” Έχω κι εγώ δικαιώματα, είμαι παιδί “(5ο-6ο εργαστήριο)

5ο εργαστήριο

Τίτλος: << Πλουραλισμός και ετερότητα >>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Αποδοχή της ετερότητας ως πλούτο για την κοινωνία μας

1η δραστηριότητα: Σαν το κύμα

Σχηματίσαμε υποομάδες των οκτώ ατόμων. Κάθε ομάδα στάθηκε σε κύκλο κοιτάζοντας το κέντρο του κύκλου. Κάθε μέλος τέντωσε τα χέρια σταυρώνοντάς τα στο ύψος των καρπών και έπιασε τα χέρια των δύο άλλων ατόμων απέναντί του. Κανένας δεν έπρεπε να κρατάει και τα δύο χέρια του ίδιου ατόμου. Χωρίς να αφήσουν τα χέρια, τα μέλη της κάθε ομάδας έπρεπε να προσπαθήσουν να ξεμπλέξουν και να φτιάξουν τον κύκλο τους με ενωμένα τα χέρια χωρίς να αφήσουν ούτε στιγμή αυτούς που κρατάνε. Δραστηριότητα πολύ καλή για την επικοινωνία και τη συνεργασία της ομάδας καθώς η ομάδα με ενωμένα τα χέρια κινείται σαν κύμα, δεξιά και αριστερά χωρίς να καταστρέφει τον κόμπο. Τα παιδιά αρχικά μπερδεύτηκαν αλλά στο τέλος κατάφεραν να ξεμπλέξουν( Ε, όχι και όλοι!). Σίγουρα πάντως όλοι το καταχάρηκαν .

2η δραστηριότητα: Βρείτε κάποιον…..

Ζητήσαμε από τα παιδιά να σηκωθούν και να βρουν κάποιον που ταιριάζει σε μία από τις καταστάσεις που περιγράφαμε κάθε φορά. Βρείτε λοιπόν κάποιον/α που έχει το ίδιο χρώμα μάτια με εσάς, έχει γεννηθεί στον ίδιο τόπο με σας, γράφει με το ίδιο χέρι που γράφετε κι εσείς, ζει κοντά στη θάλασσα, έχει γνωρίσει πρόσφυγα, το όνομά του δεν είναι ελληνικό, αγαπά το σχολείο, είναι φίλος/η μου, υποστηρίζει την ίδια ποδοσφαιρική ομάδα, του αρέσει ο χορός κ.τ.λ.

Παναθηναϊκός
Ολυμπιακός

6ο εργαστήριο

Τίτλος: << Αξιολόγηση του προγράμματος>>

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Ανάπτυξη κριτικής σκέψης

1η δραστηριότητα: Παίζουμε;

Τα παιδιά σε ζευγάρια ζωγράφισαν τα δικαιώματά τους και τα κάναμε ψηφιακά παζλ με το πρόγραμμα Jigsaw Planet. Μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.jigsawplanet.com/t12345?viewas=08f48bf0efbc

2η δραστηριότητα: Πώς νιώθω… Αναδρομή.

Τα παιδιά σε κύκλο συζήτησαν ομαδικά για την εμπειρία συμμετοχής τους στα Εργαστήρια. Όλοι εξέφρασαν την άποψή τους.
Ενδεικτικές ερωτήσεις:
• Τι μου άρεσε από το πρόγραμμα;
• Τι δε μου άρεσε;
• Πώς ένιωσα όλο αυτό τον καιρό;
• Πώς θα αξιοποιήσω τα όσα έμαθα;

3η δραστηριότητα: Αφίσα με τα δικαιώματα των παιδιών

Τα παιδιά με πολύ φαντασία και όρεξη πρότειναν ιδέες, αντάλλαξαν απόψεις, συμφώνησαν, διαφώνησαν και τελικά δημιούργησαν μια μεγάλη τρισδιάστατη αφίσα με τα δικαιώματά τους.

Παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας

Με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί ανταποκριθήκαμε πρόθυμα στο κάλεσμα του Δήμου Αιγιαλείας – Αντιδημαρχίας Παιδείας για παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας σε ενδεείς οικογένειες που διαβιούν δύσκολα αυτές τις μέρες.

Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα από το Χαμόγελο του Παιδιού

Με αφορμή το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Έχω κι εγώ δικαιώματα- Είμαι παιδί” που υλοποιούμε αυτό το διάστημα, συμμετείχαμε σε διαδικτυακό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του Χαμόγελου του Παιδιού με θέμα «Δικαιώματα  του Παιδιού».

Η κ. Αλεξάνδρα Ψωμαθιανού, Ψυχολόγος του Τμήματος Πρόληψης κι Ευαισθητοποίησης Παιδιών, Γονέων κι Εκπαιδευτικών , μας γνώρισε τον Ανδρέα, τον ιδρυτή του του Χαμόγελου και το όνειρό του να είναι όλα τα παιδιά χαρούμενα και γελαστά.

Στη συνέχεια αλληλεπίδρασε με τα παιδιά ρωτώντας τα αν γνωρίζουν τη λέξη δικαίωμα και τα προέτρεψε να πουν κάποια δικαιώματα. Με τη σειρά της ανέφερε τον ρόλο του Χαμόγελου ο οποίος είναι να βοηθάει τα παιδιά που στερούνται κάποια από αυτά τα βασικά δικαιώματα (στέγη, οικογένεια, σχολείο…).

Τελειώνοντας γνώρισε στα παιδιά την Εθνική Γραμμή SOS 1056 του Χαμόγελου του Παιδιού .

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ψωμαθιανού για την μεταδοτικότητα και την καλοσύνη της!!!

Κουκλοθεατρική παράσταση: «Οι μουσικοί της Βρέμης»

Το κουκλοθέατρο στο νηπιαγωγείο είναι πολύτιμο. Τόσο για την παιδαγωγική όσο και για την ψυχαγωγική του αξία.  Με την κούκλα στο χέρι τα νήπια αναπτύσσουν την φαντασία και την δημιουργικότητά τους, δυο στοιχεία πολύ σημαντικά στην ανάπτυξή τους.

Στο σχολείο μας, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων” Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς” υποδεχθήκαμε , για ακόμα μία χρονιά, το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κυρίας. Α. Ξηρομερίτου και παρακολουθήσαμε, μαζί με τα πρωτάκια και την κυρία τους, την κ. Αλεξάνδρα, την κουκλοθεατρική παράσταση ” Οι Μουσικοί της Βρέμης”.

Σε αυτό το παραμύθι των Αδερφών Γκριμ οι ήρωες είναι ένας γάιδαρος, ένας σκύλος, μία γάτα και ένας κόκορας. Το αφεντικό τους τα διώχνει από το αγρόκτημα επειδή η τεχνολογία μπήκε στη ζωή του και με ένα κλικ κάνει τα πάντα πιο εύκολα και τα ζώα αποφασίζουν να γίνουν μουσικοί . Μια κλασική ιστορία για τη φιλία, τη συνεργασία και την διαφορετικότητα.

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην παράσταση και ενθουσιάστηκαν με την ιστορία!

Σας ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη παράσταση!

Τα βιβλία γιορτάζουν!

Από το 1966 στις 2 Απριλίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.

«Διασχίστε τις θάλασσες με τα φτερά της φαντασίας!» ήταν το φετινό μήνυμα στην αφίσα για τη γιορτή του βιβλίου.

Εμείς, στο σχολείο μας, παρατηρήσαμε την αφίσα και προσπαθήσαμε να αποκωδικοποιήσουμε το μήνυμα της συγγραφέως. Αυτό που καταλάβαμε ήταν ότι με οδηγό τη φαντασία μπορούμε να ταξιδέψουμε παντού και να ανακαλύψουμε νέους κόσμους.

Φτιάξαμε και σελιδοδείκτες.

Επιπλέον, σε συνεργασία με το 1ο Δημοτικό σχολείο Ακράτας, είχαμε προσκαλέσει την υπέροχη συγγραφέα Κατερίνα Μουρίκη προκειμένου να μας μιλήσει για τη ζωή της και τα έργα της.

Πριν την επίσκεψη είχαμε διαβάσει κάποια βιβλία της και εστιάσαμε στο παραμύθι “Πάσχα στο ξωκκλήσι”.

Η πλοκή του παραμυθιού έχει ως εξής: Τα ζώα του δάσους πληροφορούνται ότι το ξωκκλήσι του χωριού κινδυνεύει να γκρεμιστεί. Η φθορά του χρόνου είναι μεγάλη, μα οι ζημιές από την απροσεξία τους, που έβρισκαν εκεί καταφύγιο, είναι ακόμα μεγαλύτερες. Τώρα τα ζώα το μετάνιωσαν και θέλουν να επανορθώσουν. Το εκκλησάκι πρέπει να ξαναγίνει όμορφο και να λειτουργήσει πάλι! Οι άγιες μέρες του Πάσχα πλησιάζουν! Άραγε θα βρουν τα ζώα κάποιον τρόπο για να δράσουν; Θα καταφέρουν να έχουν έτοιμο το ξωκκλήσι για να πανηγυρίσουν εκεί την ανάσταση του Χριστού μας; Τελικά τα ζωάκια συνεργάζονται και καταφέρνουν να το σώσουν!

Τα παιδιά ζωγράφισαν το ξωκκλήσι και τους ήρωες του παραμυθιού και αποφάσισαν να χαρίσουν αυτή την ομαδική εργασία στην κυρία Μουρίκη.

Την ημέρα της επίσκεψης οι μαθητές του Δημοτικού είχαν ετοιμάσει πολύ ωραία δρώμενα για να τιμήσουν τη συγγραφέα όπως θεατρικά, τραγούδια, κολλάζ κ.ά. Οι μαθητές μας της χάρισαν την κατασκευή που είχαν ετοιμάσει.

Η συγγραφέας, συγκινημένη από όσα της παρουσίασαν τα παιδιά, μοιράστηκε μαζί μας οικογενειακές στιγμές που την ώθησαν να γράφει τα βιβλία της και να επικοινωνεί με το αναγνωστικό κοινό εδώ και τρεις δεκαετίες.

Στο τέλος της εκδήλωσης υπέγραψε βιβλία της αλλά δώρισε και η ίδια βιβλία και δωράκια στους μαθητές .

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους εκπαιδευτικούς και τη διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ακράτας για την άψογη συνεργασία ! Φυσικά το πιο θερμό μας ευχαριστώ στην κυρία Κατερίνα Μουρίκη για την μοναδική εμπειρία που μας χάρισε. Σας περιμένουμε ξανά!!!

1η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Από φέτος η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Στο πλαίσιο αυτής της Ημέρας στο σχολείο μας υλοποιήθηκαν πολλές δράσεις.

Συνδεθήκαμε με την ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (ΠΦΠΟ) και παρακολουθήσαμε την παρουσίαση που είχε προετοιμαστεί ειδικά για τα νηπιαγωγεία. Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και είδαμε αντίστοιχα βίντεο

Γνωρίσαμε τα δικαιώματα των ζώων και είδαμε αντίστοιχα βίντεο

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε μια αφίσα με τις ανάγκες των ζώων

και φτιάξαμε ταΐστρες με ρολά χαρτιού και φυστικοβούτυρο για τους φτερωτούς μας φίλους.

Το σύνθημά μας:

Αν θέλουμε η γη μας να σωθεί ΑΝΘΡΩΠΟΙ- ΖΩΑ ΕΝΑ!