Ο Χειμώνας στο σχολείο μας

Ακολουθούν δραστηριότητες που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας για την όμορφη εποχή του χειμώνα.

Θέσαμε στα παιδιά το ερώτημα: “Τι σας έρχεται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη Χειμώνας;”, καταγράψαμε τις απαντήσεις τους με το πρόγραμμα Google.it και ζωγράφισαν αντίστοιχες εικόνες.

Παίξαμε ένα παιχνίδι με κάρτες του Χειμώνα κομμένες στη μέση και τα παιδιά καλούνταν να τις ενώσουν.

Ανασυνθέσαμε τη λέξη Χειμώνας

Φτιάξαμε ¨Το αλφαβητάρι του Χειμώνα”

Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι

Συμπληρώσαμε χειμωνιάτικες εικόνες

Φτιάξαμε ομαδικά ένα χιονισμένο δάσος

Μάθαμε το τραγούδι “Φέρτε χιόνι , χιόνι αφράτο”

Τοποθετήσαμε τις λέξεις που έλειπαν και το εικονογραφήσαμε

Μάθαμε και ζωγραφίσαμε ένα αίνιγμα για τον χιονάνθρωπο

Φτιάξαμε μοναδικούς χιονάνθρωπους

και κάναμε εργασίες μαθηματικών

Με την κυρία Λένια στο μάθημα των Αγγλικών γνωρίσαμε την Πίγκι, την φίλη του Happy Benny, η οποία μένει στην Ανταρκτική. Μέσω της Πίγκι μάθαμε τα χειμωνιάτικα ρούχα.

Σε αυτό μας βοήθησε και το τραγούδι “Put on your boots

Επίσης, σε ομάδες, ρίχνοντας ζάρια( 1 με χρώματα και 1 με ρούχα), λέγαμε τις αντίστοιχες λέξεις π.χ. blue gloves και ντύσαμε τον Happy Benny. Νικήτρια ομάδα ήταν αυτή που τον έντυσε πρώτη.

Τέλος τα παιδιά έφεραν τα χειμωνιάτικα ρούχα τους και “απλώσαμε μπουγάδα”( με εικόνες ρούχων). Τα παιδιά έπαιρναν μια εικόνα, έλεγαν τι απεικονίζει και φορούσαν το αντίστοιχο ρούχο.

Τέλος φτιάξαμε γάντια και σκουφιά και τα διακοσμήσαμε όπως θέλαμε.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(1ο εργαστήριο)

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά: Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία

Τίτλος εργαστηρίου <<Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς>>

Τα ζώα είναι ένα θέμα που κινεί το ενδιαφέρον των παιδιών και μπορεί να αξιοποιηθεί προκειμένου να τα εμπλέξει και να τα μυήσει στη λογική των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Με βάση τις εμπειρίες τους και πληροφορίες που αναζητούν, τις επεξεργάζονται και τις αξιοποιούν οι μαθητές/τριες ευαισθητοποιούνται και ενεργοποιούνται προκειμένου να προστατέψουν κάθε κρίκο της αλυσίδας του οικοσυστήματος γύρω τους.

Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση γνώσεων, στάσεων και αξιών, κυρίως όμως δεξιοτήτων των μαθητών/τριών σε σχέση με τα ζώα.

1ο εργαστήριο

Τίτλος: <<Οι άνθρωποι και τα ζώα>>

Το εργαστήριο ξεκίνησε ακούγοντας και δραματοποιώντας το τραγούδι «Το Ελεφαντάκι» του Γιώργου Χατζηπιερή και εκτέλεση του Φοίβου Δεληβοριά από τη συλλογή τραγουδιών «O Τεμπέλης Δράκος».

Στη συνέχεια τα παιδιά σταδιακά πήραν τον ρόλο του εμψυχωτή και πρότειναν τραγούδια για ζωάκια που ήδη γνώριζαν  και τα δραματοποιήσαμε.

Ενδεικτικά:” Αχ! Κουνελάκι”, “Η κουκουβάγια”, ” Το σπουργιτάκι”, “Για πού, για πού, για πού τραβάει η αλεπού”, “Μία αρκούδα ξαφνικά”, “Ο κόκορας ξυπνάει”, “Πιγκουίνοι”, “Χόρεψε σαν γάτα” κ. ά.

Έπειτα καθίσαμε σε κύκλο και κάθε μαθητής/τρια  πιάνοντας ένα μικρό πλαστικό ζωάκι ανέφερε ένα αγαπημένο του ζώο και το ζωγράφισαν.

Σε επόμενη δραστηριότητα τα παιδιά με απλά κινητικά παιχνίδια μιμήθηκαν  κινήσεις και χαρακτηριστικά αγαπημένων ζώων που τους αναφέραμε. Έγιναν  ελέφαντες που περπατούν αργά, φίδια που σέρνονται, άλογα που καλπάζουν κ.ά. Επίσης κάθε παιδί  μιμήθηκε ένα ζώο και οι υπόλοιποι έπρεπε να καταλάβουν ποιο ζώο είναι .

Ακούσαμε και ήχους ζώων και προσπαθήσαμε να τους αναγνωρίσουμε.

Συζητήσαμε για τον τίτλο του εργαστηρίου μας, τον φιλοτεχνήσαμε και αρχίσαμε να ετοιμάζουμε τη  γωνιά του.

Με καταιγισμό ιδεών τα παιδιά ανέφεραν  όσα γνωρίζουν και όσα θα ήθελαν να μάθουν για τα ζώα.

Ζητήσαμε από τα παιδιά να  στείλουν διαδικτυακά ή να φέρουν  φωτογραφικό υλικό που έχουν  με τα κατοικίδια ζωάκια τους. Με αφορμή τις φωτογραφίες  τα παιδιά μίλησαν για τα κατοικίδιά τους, τα περιέγραψαν, είπαν το όνομά τους, τις ανάγκες και συνήθειές τους, τι κάνουν μαζί και πώς νιώθουν για αυτά. Ήταν πραγματικά συγκινητικός ο τρόπος που μίλησαν για τα ζωάκια τους και εξέφρασαν υπέροχα συναισθήματα.

Στη συνέχεια ζωγράφισαν τα κατοικίδιά τους και έγραψαν το όνομά τους

Τα παιδιά έφεραν από το σπίτι βιβλία με ζωάκια. Τα παρουσίασαν στους συμμαθητές τους και συμφωνήσαμε να διαβάσουμε κατά τη διάρκεια του προγράμματος όσα περισσότερα μπορούμε.

Εμπλουτίσαμε τη γωνιά της δανειστικής βιβλιοθήκης με βιβλία με ήρωες ζώα ώστε το επόμενο διάστημα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να τα δανειστούν.

Με την κυρία Λένια, στο μάθημα των Αγγλικών ο Happy Benny, η μασκότ της τάξης, μας γνώρισε το κατοικίδιό του, τον Μπο και τα παιδιά του έδειξαν τα δικά τους.

Γνώρισαν τα ονόματα κάποιων ζώων στα αγγλικά και έπαιξαν ένα παιχνίδι όπου διάλεγαν ένα ζώο, το μιμούνταν και οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν ποιο είναι(στα αγγλικά).

Μάθαμε και το τραγουδάκι: Do you have a Pet?

Στο τέλος του εργαστηρίου σε κύκλο τα παιδιά σχολίασαν τι τους άρεσε πιο πολύ από το εργαστήριο, τι καινούργιο έμαθαν και ποιες ήταν οι πιο διασκεδαστικές στιγμές.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(2ο εργαστήριο)

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

3. Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά: Ζωοφιλία, δικαιώματα ζώων και αειφορία

Τίτλος εργαστηρίου <<Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς>>

2ο εργαστήριο

Τίτλος: << Ζώα στο σχολείο και στη γειτονιά>>

Aρχικά περιηγηθήκαμε στους  εξωτερικούς χώρους του σχολείου. Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε με φωτογραφική μηχανή, τα πουλιά, τα έντομα,  τα ζουζούνια στον κήπο  του σχολείου. Παρατηρήσαμε επίσης και καταγράψαμε τα ζώα που  είδαμε στον περιβάλλοντα χώρο έξω από το σχολείο.

Είδαμε σπουργιτάκια που πετούσαν και κάθονταν στην σκεπή του Δημοτικού σχολείου. Στο μεγάλο κυπαρίσσι της αυλής ακούσαμε τα τιτιβίσματα τους μιας κι εκεί έχουν τις φωλιές τους.

Βρήκαμε ακρίδες, σαλιγκάρια, παρατηρήσαμε τον ιστό αράχνης και μια πεταλούδα κάθισε στα μαλλιά της κ. Κωνσταντίνας αλλά δεν προλάβαμε να τη φωτογραφίσουμε.

Στο απέναντι χωράφι ένα όμορφο άλογο βοσκούσε χορταράκι.

Επιστρέφοντας στην τάξη, παρατηρήσαμε τις φωτογραφίες και τα παιδιά περιέγραψαν τα ζώα που είδαν και τις εντυπώσεις τους, τα οποία καταγράψαμε.

Στην επόμενη δραστηριότητα ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι γιατί θα κάναμε μια βόλτα στη γειτονιά.

Παρατηρήσαμε και καταγράψαμε με φωτογραφικές μηχανές  ζώα, ανάγκες και συνήθειές τους.

Συναντήσαμε κοτούλες , το σκυλάκι της φίλης μας της Ιόλης και σε ένα μικρό κήπο η έκπληξή μας ήταν μεγάλη όταν είδαμε χελώνες να είναι σε χειμερία νάρκη.

Επίσης συναντήσαμε πολλές γατούλες, άλογα, ένα γέρικο σκυλί που εντυπωσίασε τα παιδιά και το γατάκι της φίλης μας της Αμέλιας που έπαιξε μαζί μας.

 Στην τάξη πια συγκεντρώσαμε τα δεδομένα, τα καταγράψαμε, και τα παιδιά έβαλαν  συμπεράσματα ως προς τα χαρακτηριστικά των ζώων που συνάντησαν, τις φωλιές τους, τις συνήθειές τους.

Ζωγράφισαν τις εντυπώσεις τους και εμπλουτίσαμε τη γωνιά του εργαστηρίου με το υλικό που συγκεντρώσαμε.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(3ο εργαστήριο)

3ο εργαστήριο

Τίτλος: <<Ταξινομίες ζώων>>

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Κάθε ομάδα συζήτησε και αποφάσισε ποιο ζωάκι θα την αντιπροσωπεύει και φτιάξαμε κονκάρδες.

Οι ομάδες συνεργάστηκαν  και αποφάσισαν κανόνες λειτουργίας και συλλειτουργίας των ομάδων και δημιουργήσαμε μια αφίσα με τους κανόνες με το πρόγραμμα Canva.

Τοποθετήσαμε χαρτόνια σε 3 διαφορετικά χρώματα στο πάτωμα. Σε κάθε χαρτόνι υπήρχε γραμμένος ο τίτλος μιας κατηγορίας ζώων( νερό, στεριά, αέρας).

Κάθε ομάδα πήρε πλαστικά ζωάκια και τα τοποθέτησε στο αντίστοιχο χαρτόνι. Η διαδικασία επαναλήφθηκε και με εικόνες ζώων.

 Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία οι ομάδες αιτιολόγησαν γιατί άφησαν τα ζωάκια και τις εικόνες στην συγκεκριμένη θέση αυτή και με ποια κριτήρια το αποφάσισαν. Έπειτα σχολίασαν τον τρόπο που δούλεψαν και για το πώς ένιωσαν από τη συνεργασία τους.

Στη συνέχεια συζητήσαμε για τη διάκριση θηλαστικών και ωοτόκων ζώων και με εικόνες δημιουργήσαμε μια νέα ταξινομία.

Για να κατανοήσουμε τις νέες έννοιες παρακολουθήσαμε τα ακόλουθα βίντεο.

https://www.youtube.com/watch?v=PkZciYt_iPU

Παίξαμε και πολλά ψηφιακά παιχνίδια για να αξιολογήσουμε και να εμπεδώσουμε τη γνώση.

Στο τέλος του εργαστηρίου τα παιδιά ζωγράφισαν σε ελεύθερο φύλλο εργασίας θηλαστικά και ωοτόκα ζώα.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(4ο εργαστήριο)

4ο εργαστήριο

Τίτλος: <<Τα εξωτερικά μέρη των ζώων και η χρησιμότητά τους>>

Σε  εικόνες ζώων τα παιδιά ονόμασαν τα μέρη του σώματος διαφορετικών ζώων όπως ο σκύλος, ο ελέφαντας, η χελώνα, το ψάρι, η μέλισσα, η πεταλούδα κ. ά. Έκοψαν τις εικόνες χωρίζοντας τα μέρη του σώματος τους (κεφάλι, σώμα, αυτιά, μύτη, ουρά, κεραίες, πτερύγια, προβοσκίδα…). Έτοιμα τα παζλ τα οποία ανταλλάξαν μεταξύ τους!

Έπειτα, με τη βοήθεια μας οι μαθητές/τριες τοποθέτησαν λέξεις με την ονομασία κάθε μέρους του σώματος των ζώων της προηγούμενης δραστηριότητας.

Επιπλέον παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια αντιστοιχίζοντας εικόνες ζώων με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους με το εργαλείο Image Pairing της eme και το wordwall

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1340853

Με αφορμή τον μύθο του Αισώπου για την αλεπού και το λελέκι, που δραματοποιήσαμε (αρκετές φορές!) ξεκίνησε ένας προβληματισμός για τη χρησιμότητα κάποιων εξωτερικών μερών των ζώων.

Δημιουργήσαμε τα δικά μας αινίγματα για ζώα, τα ζωγραφίσαμε και ετοιμάσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο με την εφαρμογή storyjumber

https://www.storyjumper.com/book/read/171319451/6612ff01880e7#page/14

Λύσαμε και “ψηφιακά” αινίγματα

Φτιάξαμε ζωάκια με διπλόκαρφα

Φτιάξαμε παζλ με ζώα που έχουμε στο σχολείο καθώς και στο jigsawplanet https://www.jigsawplanet.com/t12345?viewas=08f48bf0efbc

Τέλος παίξαμε παιχνίδια στην αυλή όπως <<Λύκε λύκε είσαι εδώ;>>, <<Ουρίτσες>>, <<Τρέξε τρέξε ποντικάκι>> και κάναμε γυμναστική με ζώα

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(5ο εργαστήριο)

5ο εργαστήριο

Τίτλος: Τα <<σπίτια>> των ζώων – Ζώα υπό εξαφάνιση

Τα <<σπίτια>> των ζώων

Το εργαστήριο ξεκίνησε με το ερώτημα: Πού μένουν τα ζώα; Οι μαθητές ανέφεραν φωλιές χελιδονιών που έχουν σπίτι τους, φωλιές μυρμηγκιών που έχουν παρατηρήσει στην αυλή, το κοτέτσι, το σπιτάκι του σκύλου, το στάβλο του αλόγου που είχαμε δει στον περίπατο στη γειτονιά.

Παρατηρήσαμε μια αληθινή φωλιά πουλιών.

Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο και τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με τις φωλιές των ζώων που είδαν.

Είδαμε φωλιές πουλιών στα δέντρα , στις σκεπές, στις καμινάδες και στις κολώνες (χελιδόνια, πελαργούς), σε ψηλά βραχώδη μέρη (αετούς , γύπες κ.α.).Φωλιές ζώων που ζουν στο δάσος ,σε κορμούς δέντρων , (σκίουρους, τρυποκάρυδους), σε φυσικές τρύπες όπως κουφάλες ή σπηλιές (αρκούδες, αλεπούδες΄, μέλισσες κ.α.). Ζώα που φτιάχνουν φωλιές κάτω από το χώμα (φίδια, χελώνες, τυφλοπόντικες,  σκαντζόχοιροι κ.α.). Ζώα που υφαίνουν ιστούς (αράχνες). Μερικά ζώα κουβαλούν το σπίτι τους μαζί τους (σαλιγκάρι, χελώνα, μύδι). Μερικά ζώα ζουν σε σπίτια που φτιάχνουν οι άνθρωποι γι’ αυτά (πρόβατα, γουρούνια, κότες, αγελάδες κ.α.). Είδαμε και ζώα της θάλασσας που οι φωλιές τους είναι μέσα σε βράχους (ψάρια, χταπόδια).Κάποια άλλα κρύβονται στην άμμο στο βυθό…

https://www.youtube.com/watch?v=pnTs5MD-4NY

https://users.sch.gr/raul2/autosch/joomla15/index.php/epikoinonia/meleti/enotita-6-ta-zoa/1231-oi-folies-ton-zoon

Κάναμε αντίστοιχα παζλ και φύλλα εργασίας

Τα παιδιά με πολύ φαντασία και όρεξη, δουλεύοντας σε ομάδες, κατασκεύασαν με το οικοδομικό υλικό τα σπίτια ζώων της φάρμας, κατοικίδιων, της σαβάνας και της θάλασσας. Τοποθέτησαν εκεί τα ζωάκια που έχουμε σχολείο και το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό!

Επιπλέον τα παιδιά είχαν ως αποστολή για το σπίτι να φτιάξουν, μαζί με τους γονείς τους, σπίτια ζώων με ό, τι υλικό ήθελαν. Οφείλουμε να πούμε ότι η απήχηση ήταν πέρα των προσδοκιών μας. Τα σπίτια ζώων( σκύλου, γάτας, σκίουρου, πουλιών, αράχνης, μυρμηγκιών…) που έφεραν οι μαθητές μας ήταν έργα τέχνης. Οι γονείς μαζί με τα παιδιά αφιέρωσαν πολύτιμο χρόνο για τις δημιουργίες τους. Τους ευχαριστούμε για την, ακόμα μια φορά, υπέροχη συνεργασία!

Ζώα υπό εξαφάνιση

Διαβάσαμε το βιβλίο “ΘΕΛΩ ΝΑ ΞΕΡΩ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΝΤΟΝΤΟ και άλλα ερωτήματα για τα εξαφανισμένα και απειλούμενα προς αφανισμό ζώα” και γνωρίσαμε ζώα που έχουν εξαφανιστεί όπως ο Ντόντο , ένα μεγάλο πτηνό του νησιού του Μαυρικίου που εξαφανίστηκε λόγω της έλευσης των ανθρώπων στο νησί. Τα παιδιά στεναχωρήθηκαν και θύμωσαν για το Ντόντο και τα άλλα ζώα που έχουν αφανιστεί και είπαν ότι είναι άδικο να μην μπορούν να τα δουν. Όταν τους είπαμε ότι υπάρχουν ακόμα ζώα που απειλούνται προς εξαφάνιση, θέλησαν να τα γνωρίσουν.

Παρακολουθήσαμε το sway <<Ζώα υπό εξαφάνιση>> και παρατηρήσαμε ανάλογο εποπτικό υλικό.

Ακολούθησε καταιγισμός ιδεών από τα παιδιά για τις αιτίες εξαφάνισης ζώων και εμείς αναφέραμε και άλλες όπως υπεραλίευση, πετρελαιοκηλίδα, σκουπίδια, πυρκαγιές, ηχορύπανση, παγίδες… και τα παιδιά πρότειναν λύσεις για την μείωση του φαινομένου.

Γνωρίσαμε στα παιδιά τις οργανώσεις που προστατεύουν τα απειλούμενα είδη ζώων

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας: ” Αντιστοίχιση ζώων με τις οργανώσεις διάσωσής τους”…

Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο “Μαθαίνοντας με την Φιόρα και το Λεβάντε” όπου τα ζωάκια, η φώκια μονάχους  μονάχους και η χελώνα καρέτα καρέτα συζητούν για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν και σκεφτήκαμε τρόπους να τα βοηθήσουμε.

Έτσι τα παιδιά ζωγράφισαν ζώα υπό εξαφάνιση, σκέφτηκαν τι θα μας έλεγαν αν μπορούσαν να μιλήσουν και δημιουργήσαμε με το πρόγραμμα postermywall μια ψηφιακή αφίσα με τίτλο: ¨Το παράπονο των ζώων υπό εξαφάνιση”, την οποία στείλαμε σε όμορα σχολεία και στους γονείς.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς”(6ο- 7ο εργαστήριο)

6ο εργαστήριο

Τίτλος: Τα αδέσποτα ζώα

Οι μικροί μαθητές με καταιγισμό ιδεών ανέφεραν δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αδέσποτα ζώα. Προφορικά συνέχισαν τη φράση «Αν ήμουν ένα αδέσποτο σκυλάκι στον δρόμο…».


Συζητήσαμε, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε δράσεις για την υποστήριξη των αδέσποτων ζώων της γειτονιάς του σχολείου.

Δημιουργήσαμε μία αφίσα με τις ανάγκες των ζώων

Επιπλέον φτιάξαμε ταΐστρες με ρολά χαρτιού για τους φτερωτούς μας φίλους

7ο εργαστήριο

Τίτλος: Διάχυση-Αξιολόγηση / αναστοχασμός του εργαστηρίου των ζώων

Τα παιδιά αναστοχάστηκαν πάνω στον τίτλο του προγράμματος. Για ποιον λόγο επιλέχθηκε ο τίτλος: «Με τα ζώα έτσι κι αλλιώς»; Συζήτησαν σημαντικές στιγμές του προγράμματος και ανέφεραν πράγματα που έμαθαν.

Επιπλέον υποδεχθήκαμε το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κυρίας. Α. Ξηρομερίτου και παρακολουθήσαμε την κουκλοθεατρική παράσταση ” Οι Μουσικοί της Βρέμης”. Σε αυτό το παραμύθι των Αδερφών Γκριμ οι ήρωες είναι ένας γάιδαρος, ένας σκύλος, μία γάτα και ένας κόκορας. Το αφεντικό τους τα διώχνει από το αγρόκτημα επειδή η τεχνολογία μπήκε στη ζωή του και με ένα κλικ κάνει τα πάντα πιο εύκολα και τα ζώα αποφασίζουν να γίνουν μουσικοί . Μια κλασική ιστορία για τη φιλία, τη συνεργασία και την διαφορετικότητα.

Library4all- Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης του σχολείου μας

Πριν λίγες μέρες λάβαμε ένα πακέτο με 20 υπέροχα βιβλία από το Library4all για τον εμπλουτισμό της βιβλιοθήκης του σχολείου μας.

Το Library4all είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, που ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 2013, με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας σε παιδιά σχολικής και προσχολικής ηλικίας, μέσω της υποστήριξης και της ενίσχυσης σχολικών βιβλιοθηκών με βιβλία. Ο ρόλος του Library4all είναι να λαμβάνει ενημέρωση για τις ανάγκες των σχολείων σε όλη την Ελλάδα και εν συνεχεία να τα βοηθά να δημιουργήσουν μία βιβλιοθήκη ή να διευρύνουν την υπάρχουσα συλλογή τους.

Τα βιβλία που προσφέρει είναι καινούρια ή σε άριστη κατάσταση και προέρχονται από δωρεές ιδιωτών, εταιρειών, εκδοτών, συγγραφέων και άλλων μη κερδοσκοπικών φορέων.

Τα παιδιά μας, ως γνωστοί “βιβλιοφάγοι” ενθουσιάστηκαν και ανυπομονούν να τα διαβάσουμε!!!

Νιώθουμε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε θερμά για την δωρεά των νέων βιβλίων την ομάδα του Library4all και ευχόμαστε να συνεχίσουν να αγαπούν τα βιβλία και τα παιδιά!

Η ζωή στην Ανταρκτική ( Οι πιγκουίνοι)

Το ταξίδι μας στην Ανταρκτική και τον μαγικό κόσμο των πιγκουίνων ξεκίνησε με αφορμή το βιβλίο ¨Ο πιγκουίνος” που είχε δανειστεί ένα παιδί και το παρουσίασε στους συμμαθητές του.

Για να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες ,είδαμε ένα υπέροχο βιντεάκι και φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο.

Μάθαμε τα μέρη του σώματος του πιγκουίνου και συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας

Ψηφιακό φύλλο εργασίας https://www.liveworksheets.com/w/el/periballon/738829

Γίναμε οικογένειες πιγκουίνων και προσπαθούσαμε να μεταφέρουμε το “αυγό” μας ο ένας στον άλλο, γλυστήσαμε στον πάγο, κολυμπήσαμε κτλ, ακολουθώντας τις οδηγίες του τροχού https://wheelofnames.com/view/el/xz5-cae/?fbclid=IwAR2Eq_EBgg1h_jZopegx2IJ0wHG28WSakNx4zQKAqbDemPISq_1_UXRAnPI

Μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι μουσικοκινητικής αγωγής “Πιγκουίνοι”

Δώσαμε σε κάθε πιγκουίνο να φάει τόσα ψάρια όσα έλεγε ο αριθμός στην κοιλιά του.

Συνθέσαμε παζλ

Έχοντας ήδη γνωρίσει το Beebot, το εκπαιδευτικό ρομποτάκι, δημιουργήσαμε μια μακέτα της Ανταρκτικής και τα παιδιά κλήθηκαν να οδηγήσουν το Beebot -πιγκουίνο στο ψάρι που ήθελε να φάει δίνοντας του τις κατάλληλες οδηγίες( πχ. κίνηση μπροστά, στροφή δεξιά κ.τ.λ.). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το παιχνίδι και τους υποσχεθήκαμε ότι το Beebot θα μας συντροφεύει στις θεματικές μας και θα ακολουθεί διαδρομές που σταδιακά θα δυσκολεύουν!!!

Φτιάξαμε οικογένειες πιγκουίνων ακολουθώντας οδηγίες και τους τοποθετήσαμε στην Ανταρκτική

Επιπλέον φτιάξαμε και “παλαμοπιγκουίνους”

Τέλος , με πιγκουίνους από ρολά χαρτιού, παίξαμε πολλά παιχνίδια ισορροπίας και… μπόουλινγκ!!!