Εργαστήρια δεξιοτήτων “Εγώ και οι συμμαθητές/τριες μου “

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

Υποενότητα: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη

Τίτλος προγράμματος: «Εγώ κι οι συμμαθητές/τριες μου»

Οι Διδακτικοί Στόχοι που καλλιεργούνται στο πρόγραμμα είναι οι μαθητές/τριες α)να γνωρίσουν ο ένας τον/την άλλο/η και να δημιουργήσουν μια «δυνατή ομάδα» β) να «ανακαλύψουν» τον εαυτό τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, γ)να αποδεχτούν την εμφάνισή τους και τη διαφορετικότητά τους, δ) να «ανακαλύψουν» την οικογένειά τους και να αντιληφθούν γενικότερα το θεσμό της οικογένειας ε)να γνωρίσουν το σχολείο τους ως φορέα κοινωνικοποίησης, την τάξη τους και τους/τις ςυμμαθητές/τριες και να αναπτυχθούν υγιείς σχέσεις ανάμεσά τους.

1Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Ας γνωριστούμε»

Στην 1η δραστηριότητα, με τους/τις μαθητές /τριες καθίσαμε κυκλικά, τους συστηθήκαμε, τους/τις καλωσορίσαμε και τους/τις καλέσαμε να συστηθούν και να αναφέρουν το αγαπημένο τους παιχνίδι.

Στη συνέχεια τα παιδιά έφεραν από το σπίτι τους το αγαπημένο τους αντικείμενο και μας τα παρουσίασαν, μας μίλησαν για τη σχέση τους με τα συγκεκριμένα αντικείμενα και γιατί τα προτιμούν. Έπειτα τα μοιράστηκαν με τους συμμαθητές τους και έπαιξαν μαζί.

Επιπλέον ζωγράφισαν το αγαπημένο τους αντικείμενο

Στην επόμενη δραστηριότητα δημιουργήσαμε υποομάδες , αποτελούμενες από 4-5 μέλη, με σκοπό τη σύνταξη των κανόνων της ομάδας.
Για τη δημιουργία των υποομάδων τα παιδιά μοιράστηκαν συννεφάκια σε διάφορα χρώματα. H κάθε υποομάδα πρότεινε τους κανόνες της και εμείς τους γράφαμε στον πίνακα. Έπειτα όλοι μαζί τους ζωγράφισαν και τους “υπέγραψαν” με τις παλάμες τους.

2Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Ο εαυτός μου»

Στην 1η δραστηριότητα, δώσαμε στα παιδιά από ένα χαρτί Α4 με έναν ήλιο με τις ακτίνες του. Στο κέντρο του ήλιου ζωγράφισαν το πρόσωπό τους και έγραψαν το όνομά τους. Στις ακτίνες του ήλιου ζωγράφισαν τα πράγματα που τους αρέσουν. Έπειτα παρουσίασαν στην ολομέλεια τον ΗΛΙΟ τους.


Στην 2η δραστηριότητα, τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες που έδειχναν την ανάπτυξή τους καθώς εξελίσσονται στον χρόνο και τις μελετήσαμε.


Στην 3η δραστηριότητα, τα παιδιά χωρίστηκαν στις υποομάδες τους (με βάση το 1ο εργαστήριο) , παρουσίασαν τον εαυτό τους στην υποομάδα τους και συζήτησαν τις αλλαγές που συμβαίνουν όσο μεγαλώνουν. Εμείς, με την τεχνική του καταιγισμού των ιδεών, γράψαμε τις αλλαγές που ανέφεραν τα παιδιά.

3Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Πώς είμαι-Η μοναδικότητα μου»

Στην 1η δραστηριότητα, παίξαμε “Το παιχνίδι του ονόματος”. Κρατώντας ένα μαλακό μπαλάκι, το ρίχναμε σε κάθε παιδί και αυτό έλεγε γιατί του έδωσαν αυτό το όνομα, αν του αρέσει και ποιο όνομα θα του άρεσε να είχε. Έτσι έρχονται σε επαφή με την οικογενειακή τους ιστορία.

Έπειτα φτιάξαμε ταμπέλες με τα ονόματά μας και τις ερμηνείες τους.

Ακόμα δημιουργήσαμε τα πορτρέτα του εαυτού μας

Στην 2η και 3η δραστηριότητα, αφηγηθήκαμε το παραμύθι ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ και ρωτήσαμε τα παιδιά αν τους άρεσε ο τρόπος που τελείωσε η ιστορία και τι θα έκαναν στη θέση του ήρωα

Κλείνοντας αυτή η δραστηριότητα επισημάναμε ότι ο καθένας μας έχει στοιχεία που τον κάνουν διαφορετικό, όπως για παράδειγμα διαφορετικό ύψος ή διαφορετικό χρώμα μαλλιών. Πολλές φορές, μπορεί να νιώθουμε περίεργα και δύσκολα επειδή διαφέρουμε από τους άλλους. Αυτό, όμως, μας κάνει και μοναδικούς.

4Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Η οικογένειά μου»

Στην 1η δραστηριότητα, δείξαμε εικόνες με οικογένειες, όπως ήταν τα περασμένα χρόνια και συζητήσαμε τις αλλαγές που έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια ο θεσμός της οικογένειας. Στη συνέχεια επεξεργαστήκαμε το κείμενο ΠΟΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΕΙ-ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ Α-Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.

Στην 2η δραστηριότητα, τα παιδιά πρότειναν λόγους που κάνουν την οικογένεια χαρούμενη και ζωγράφισαν μια χαρούμενη στιγμή με την οικογένειά τους.

Στην 3η δραστηριότητα ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν φωτογραφίες της οικογένειάς τους και συζητήσαμε τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσά τους. Γνωρίσαμε τις διάφορες μορφές οικογένειας και δημιουργήσαμε ένα μεγάλο κολλάζ με τις φωτογραφίες.

Τα παιδιά ζωγράφισαν την οικογένειά τους και κάναμε μία αντίστοιχη κατασκευή

Με την κυρία Λένια στο μάθημα των Αγγλικών γνωρίσαμε την οικογένεια του Happy Benny (μασκότ τάξης)και αυτός τις δικές μας και μάθαμε να λέμε τα μέλη της οικογένειας στα Αγγλικά

Επιπλέον μάθαμε το υπέροχο τραγούδι “The Finger Family Song” και φτιάξαμε τις παλαμο-οικογένειές μας

5Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Οι συμμαθητές/τριες μου ως συνεργάτες»

Στην 1η δραστηριότητα επεξεργαστήκαμε και αναλύσαμε το κείμενο Ξ…όπως ξιφίας.

Εν συνεχεία, δώσαμε διάφορους τίτλους στην ιστορία και τους συγκρίναμε με αυτόν που υπάρχει.

Επιπλέον ζωγραφίσαμε εικόνες της ιστορίας

6Ο εργαστήριο

Τίτλος: «Βάζω στόχους και προχωρώ-Αξιολόγηση»

Ως αξιολόγηση του εργαστηρίου τα παιδιά συνεργάστηκαν αρμονικά και δημιούργησαν ένα παραμύθι με ήρωες και εικονογράφους τα ίδια.