17 Νοεμβρίου- Πολυτεχνείο

Προσεγγίσαμε το συγκεκριμένο θέμα διαβάζοντας το παραμύθι <<Η κυρά δημοκρατία>>

Η ΚΥΡΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Είναι ένα αγαπημένο παραμύθι που δίνει στα παιδιά με απλό τρόπο να καταλάβουν λίγο τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας.

Περίληψη βιβλίου:

Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό τη διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρία η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία;

Αφού διαβάσαμε την ιστορία…….κατανοήσαμε……προβληματιστήκαμε …….αναλάβαμε δράση !

Ζωγραφίσαμε πώς φανταζόμαστε την κυρά Δημοκρατία και τη Ρία τη Δικτατορία

img_0710-horz

img_0715-horzimg_0713-horz

Μάθαμε και φωνάξαμε τα συνθήματα του παραμυθιού

<<Όλοι μαζί, όλοι μαζί,
είμαστε πάντα πιο δυνατοί>>

<< Ψωμί, παιδεία, ελευθερία

γέλια, τραγούδια, Δημοκρατία >>

Κάναμε και μία κατασκευή

img_0718-vert

 

Χρώματα, χρώματα παντού!

Αφορμή για την προσέγγιση του θέματος ήταν το τραγούδι <<Τα χρώματα>> του Μ. Φιλιππάκη το οποίο δραματοποιήσαμε

img_0910-horz

Στη συνέχεια εμείς αναφέραμε ένα χρώμα και τα παιδιά έλεγαν πράγματα που έχουν αυτό το χρώμα

img_0447-horz

Επίσης χωρίστηκαν σε ομάδες και αναζήτησαν μέσα στην τάξη πράγματα που έχουν το χρώμα της ομάδας τους

img_0474-tile

Διαβάσαμε το παραμύθι << Τα μαγικά χρώματα>>

img_0625-horz

και επειδή μας άρεσε πολύ αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς μαγικά!

Βάφαμε το χέρι ενός παιδιού με ένα χρώμα και ενός άλλου με άλλο χρώμα. Όταν ένωναν τα χέρια τους γινόταν κάτι μαγικό: Δημιουργούνταν ένα νέο χρώμα!

Έτσι δημιουργήσαμε το πράσινο

img_0563-horz

το μωβ

img_0567-horz

το πορτοκαλίimg_0570-horz

το καφέ(με 3 χρώματα)

img_0572-horz

το γαλάζιοimg_0577-horz

το ροζimg_0579-horz

το γκριimg_0581-horz και το λαχανί

img_0583-horz

Έτσι δημιουργήσαμε πίνακα αναφοράς με τις αναμείξεις των χρωμάτων.

 img_0696-vert

(Σημείωση:Μπορεί να λερωθήκαμε λίγο!!! αλλά το απολαύσαμε)

Ομαδικό παιχνίδι

Φτιάξαμε χρωματιστά συννεφάκια(ανά 2 ίδια), τα παιδιά τα φόρεσαν και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες.

img_0562-horz

img_0538-horz

Σε ένα στεφάνι στη μέση είχαμε ένα μπαλάκι. Εμείς λέγαμε :<< Να πάρει το μπαλάκι το…………..χρώμα>>.Ανάλογα με το χρώμα που λέγαμε, τα παιδιά με τα αντίστοιχα συννεφάκια προσπαθούσαν να πάρουν το μπαλάκι και να γυρίσουν στην ομάδα τους.

 img_0541-vert

Νικήτρια ήταν η ομάδα που συγκέντρωσε τα περισσότερα μπαλάκια.img_0550-horz

Φτιάξαμε και έναν πίνακα αναφοράς σε μορφή παλέτας ζωγράφου

img_0942-horz

αλλά και μια ατομική εργασία

img_0944-horz

Στο Ολοήμερο πρόγραμμα

παίξαμε ένα ομαδικό παιχνίδι.

Χωριστήκαμε σε ζευγαράκια με βάση το χρώμα του αυτοκόλλητου που είχαμε στο χέρι μας.

056-horz

Όσο ακουγόταν μουσική, κινούμασταν ελεύθερα.

058-horz

Στο σταμάτημα της μουσικής, αναζητούσαμε το ζευγαράκι μας και φωνάζαμε το χρώμα μας.

%cf%87%cf%89%cf%81%ce%b9%ce%b6%cf%8c%ce%bc%ce%b1%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bd-%cf%83%cf%84%ce%b7-%ce%bc%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bc